PUBLICADO EL 10/12/2011/ EN: Diario de Ferrol; Galicia Confidencial; La Opinión; Faro de Vigo; La Región; Atlántico Diario
Cando os malos hábitos aprópianse das institucións, hai que indagar as causas e unha vez detectadas aplicar con inmediatez as medidas correctoras oportunas, pois dilatar a toma de decisións pode traer consigo consecuencias irreversibles. A grandes males grandes remedios, debe ser o lema para afrontar o contaxio de deterioración que padece actualmente o Igape, estacionar no tempo as medidas correctoras, suporía unha irresponsabilidade cuxas consecuencias levaríano a unha situación de perda de confianza.
Suspender dos seus cargos durante o mesmo ano, á mesma persoa por feitos similares, de orixe pode parecer un todo utópico ou mostrar a aparencia dun encontro en fase de ilusión; pero tal absurdo, semella tomar condición de norma cando as decisións proveñen do poder político. É coma se os artífices tivesen investidas as regras da racionalidade e no canto de facer gala do sentido común, tomasen a ruta da irreflexión, decidindo optar por aplicar a doutrina da insensatez como código de conduta, co agravante engadido, de tentar convencer á sociedade dun estado de normalidade a través de mensaxes artificiais ataviados de aparente autenticidade.
E así ocorre que Ferrolterra, que ten no seu haber a desgraza de ser portada de actualidade mediática con titulares de signo adversos ao seu interese, esta vez, en alternancia ao interminable negativismo das cotiás crónicas sobre o sector naval, para maior desvalorización publicitaria do seu deteriorado estandarte, a zona, toma papel protagonista como referente xeográfico do escándalo das subvencións do Igape, outorgadas ao amparo do Plan Ferrol a sociedades participadas pola esposa de Carlos Silva, cesado por partida dobre, unha, como subdirector de Información Especializada do devandito instituto motivado pola súa implicación no caso Campión, e en segunda ocasión, destituído como responsable de Programas desa entidade, en razón a suposta parcialidade a prol de expedientes conexionados coa súa persoa por vinculo marital.
Este novo escándalo pon ao descuberto o descontrol funcional da administración non exento de responsabilidade política; resultando inaudito as atribucións outorgadas aos técnicos, quen polo visto, unilateralmente, sen suxeción a supervisión nin fiscalización, teñen conferidas facultades determinantes para o outorgamento de subvencións, algo equiparable ao poder que os técnicos en materia , teñen permitido nos procedementos de contratación de obras publicas e cuxa arbitrariedade é farto coñecida.Todo apunta a concluír que o caso concreto do señor Carlos Silva a pesar de incorrer en incompatibilidade manifesta, tomou partida no asunto cando a súa participación era claramente improcedente.
Pero se neste caso, o papel relevante do técnico é mal visto, a inutilidade operativa da Asociación Impulsora do Plan Ferrol (AIPF), fala por se soa, pois os feitos evidencian o carácter exclusivamente testemuñal da súa participación, acompañado de total ausencia executiva, feitos, que demandan sen dilación a extinción da súa continuidade, e por conseguinte a súa disolución, tendo en conta que a inhibición na detección das expresadas irregularidades, fai aos seus membros cómplices en cuberto das mesmas. Aspecto que sumado a outras circunstancias xerais é fundamento suficiente para promover a desaparición dese chiringuito inservible cuxo balance resulta nefasto, co agravante de que a única clave da súa pervivencia, é manter un aparato inútil para satisfacer politicamente a vaidade protagonista dos membros das organizacións e estamentos participantes, antollo inadmisible nos tempos que corren.
Agora ben, quen ha de recibir o centro das críticas despois deste novo escándalo, é o perceptible descontrol ou tolerante opacidade que a clase política mantén respecto ao funcionamento do Instituto Galego de Promoción Económica (IGAPE) , tendo de estender tal reprobación non soamente ao actual executivo, senón ao conxunto de organizacións políticas que desempeñaron funcións no goberno da Xunta , e que por derivación tiñan responsabilidades na gobernabilidade desta axencia de desenvolvemento de Galicia. É inaceptable por iso, que a estas alturas, algúns, tenten borrar etapas propias a través de refregas, onde a petición de dimisión utilízase como arma arreboladiza para despistar responsabilidades de épocas acaecidas.
En todo caso, este ente de dereito público creado coa finalidade de promocionar o noso desenvolvemento económico territorial, en razón a unha mala planificación e unha dimensión excedida do seu staff executivo e ás desmedidas facultades decisivas atribuídas aos seus membros, o ente, perdeu a orixe da súa esencia como elemento impulsor de progreso, para converterse nun mecanismo inservible, cuxa rutina se traduce na proliferación de escándalos con implicación de relevantes membros da súa cúpula en procesos xudiciais por supostas irregularidades no outorgamento de subvencións.
Indubidablemente a situación pide unha limpeza en toda regra, pois o incuestionable é que isto resulta totalmente intolerable .
No hay comentarios:
Publicar un comentario