PUBLICADO EL 28/10/2011/ EN: Diario de Ferrol; Galicia Confidencial; La Opinión; Faro de Vigo; La Región; Atlántico Diario
O adianto dos comicios ao 20-N, é unha arritmia electoral, unha cancelación anticipada no devir dunha lexislatura inerte como consecuencia da perda de solvencia do executivo presidido por Zapatero, cuxas graves repercusións puxeron ao Estado ao bordo da quebra. E aínda que este perigo persiste, a pesar diso, do desenvolvemento dos novos comicios despréndese, que a reflexión non representa ser o obxectivo, por canto, a extravagancia segue a presidir o facer político.
Dise que os santos, o son, por ser pecadores de baixa intensidade. Tomando por empírica tal afirmación, á marxe de credos e crenzas, en diferenza coa exemplar vida e obra destes virtuosos, debemos entender como comprensible a imperfección relativa do resto dos mortais, aínda que, non resultaría asumible xustificar que as fraquezas tomasen papel protagonista e impuxésese como norma o imperio da perversidade, difícil aspiración esta, cando o suxeito político é a clave do debate, pois neste caso, máis que un contraste coa santidade, obrígase a aplicación da Lei de Murphy, resultando que desde o máis banal até o máis transcendente, terá de salientarse o negativo na súa vertente máis pesimista.
Os antagonismos están á orde do día, e así, nesta precampaña electoral, cando seguimos sumidos nunha crise interminable, a sensibilidade dos concorrentes vén determinada por unha moderación finxida, unha austeridade que brilla pola súa ausencia, aquí todo o monte é ourego, campaña, bandeirolas, valos, pancartas e demais aparato accesorio, parece que os uns e os outros quixesen despuntar nunha carreira aloucada de excesos, de aí ese alarde de insensatez , ese incomprensible malgaste de fondos públicos, pondo de manifesto unha total falta de respecto aos electores, a quen ademais semellan tomar por parvos, por canto, despois de escribir con feitos a enciclopedia dos mil e un enganos, agora, como exercicio de falso remorso, toman o empeño inaudito de facerlles crer que dispoñen do aparello portentoso que lles sacará do pozo sen fondo onde eles mesmos metéronlles.
Coa que está a caer, os colmados políticos non reparan en chantarlle un cargo ás arcas públicas de 60 millóns de euros, que acontece ser o importe da campaña electoral do 20-N, aínda que logo, sen transparencia, resultará o que por opaco xamais logrará saberse. Chegando ao colmo de que a Administración ademais de afrontar como institución o custo das papeletas fornecidas aos colexios electorais, está obrigada a asumir unha dobre emisión ao seu cargo, que as formacións políticas concorrentes utilizarán como achega gratuíta no seu mailing de axitación e propaganda partidista.
Ese método dual de emisión de papeletas, ademais dun gasto absurdo, converte anticipadamente os domicilios en colexios electorais sen interventor, consolidando o costume de saír de casa co voto na man, hábito, non sempre exento de influencias nocivas, en calquera caso sistema pouco ortodoxo e nada recomendable para garantir a pureza do proceso democrático; pero ademais de censurar as formas, hai que resaltar a súa repercusión, dicindo, que a dobre edición deste material electoral, representa o 45% da campaña, é dicir 27 millóns de euros, sen dúbida, toda unha burla para os 5 millóns de parados, unha afronta para os funcionarios afectados o decreto de redución salarial, en resumo, toda unha manifestación de alleamento político, de quen por activa ou pasiva son partícipes dun malgasto que moralmente raia na malversación.
A reforma da Lei Electoral (Loreg), non foi máis que unha maquillaxe para acalar as réplicas acesas dos movementos sociais e atender os imperativos da hecatombe económica, pero paradoxalmente, quen con anticipación eran obrigados por rango institucional á perfección do soporte regulamentario de concorrencia, como calculadores estrategos, mantiveron vixente e inamovible no tempo o anterior marco legal, ata que os avatares sociais e económicos forzaron a súa modificación.
Con todo, o contido da devandita reforma non foi máis que unha blindaxe de privilexios a favor das forzas políticas con presenza parlamentaria, por canto o seu resultado, traduciuse nun incremento de atrancos á participación dos partidos minoritarios, e os gastos destinados a procesos electorais, tan só reducíronse nun exiguo 15%, cando as circunstancias económicas do país esixían subir o porcentual da restrición até o 30%, aspecto, que debesen cumprimentarse rebaixando a 10 días a temporalidade máxima da campaña electoral que tería de vir secundado dun reaxuste á baixa da contía de subvencións que por voto ou escano perciben as organizacións políticas.
No entanto, coas referidas imperfeccións que non son poucas, os partidos políticos sen excepción, por pluralismo social son instrumentos centrais da democracia, e por conseguinte, o financiamento dos gastos electorais obrigatorios con verificado axuste e xustificada racionalidade, deben ser sufragados polo Estado. Aspecto distinto represéntao o financiamento dos seus gastos permanentes, cuxo peso dominante corresponde con gastos ordinarios de funcionamento e de acción electoral xenuína, e en razón a iso, desde calquera punto de vista, resulta inaudito que as arcas públicas asuman o que por dereito debese ser sufragado polas cotas de afiliados, ou coa achega dun % do soldo dos cargos públicos, pois non é de recibo, que indirectamente o cidadán resulte estar a sufragar o funcionamento interno dunha organización política moitas veces oposta ás súas conviccións.
No hay comentarios:
Publicar un comentario