PUBLICADO EN : Diario de Ferrol; Galicia Confidencial; La Opinión; La Región; Faro de Vigo; Atlántico Diario; Globedia
En tanto as coaccións
do poder financeiro subxuguen as decisións das institucións políticas, nada pinta a
Constitución no noso ordenamento xurídico.
Converteron as institucións en confortables pesebres para compracer as súas
apetencias políticas, dito sexa no seu
máis amplo sentido da acepción; así o
testifican os corenta anos transcorridos
desde a posta en escena do
Réxime do 78, as catro décadas de indecente manexo institucional e
imparable degradación de España, que ademais de deixar sen pulso á
democracia, fixeron que a corrupción, o
latrocinio, o nepotismo, o malgasto e a incompetencia convertéranse en
catálogo da actividade pública, e por tanto no noso
referente identitário.
Unha contorna de degradación que ten a
súa leitmotiv na total carencia de honradez, no absoluto incumprimento do deber e no feito de encomendar o desempeño da
función política a figurantes da peor
ralea, ata o extremo, de estar
gobernados por completos mediocres,
por suxeitos corrompidos moralmente e politicamente pervertidos, por un
colectivo de aproveitados e
incompetentes cuxa verdadeira
finalidade fala por se soa e a súa
desastrosa xestión é de
sobras coñecida; políticos de tres ao cuarto, que utilizando o todo
vale conseguen na actividade pública o
que xamais acadarían na súa vida persoal e profesional.
Cando isto ocorre, e os políticos ademais de
atenazar á sociedade civil están subordinados ao poder económico,
a cousa toma tinguiduras mais dramáticas
se cabe , pois nese contexto, cun poder
político inerme cando non cómplice dos poderes financeiros todo vén indicar, que o noso mais que un Estado de
Dereito é un país de pirómanos políticos que incapaces de sufocar
os lumes que eles mesmos prenderon
non dubidan en disfrazarse de bombeiros para gardar as
aparencias.
Quincalla política que pola súa
actitude de servilismo é a
causante da crise que nos arrasa e cuxos directos responsables non son
outros que os dirixentes do
triunvirato neoliberal que conforma
na actualidade PP, PSOE e
C’s, pois aínda resultando sorprendente,
o que aquí esta a ocorrer é que os mesmos que nos meteron na crise, son
agora quen sen cambiar un chisco o seu modus operandi se arrogan capacidade para sacarnos dela; obxectivo totalmente improbable cando a solución proposta segue
apostando pola utilización do cóctel da
austeridade e o receitario neoliberal, que ademais do seu contrastado fracaso
pecha toda probabilidade a repensar
a economía en conciliación cos novos tempos e acorde coa realidade do país.
Por mais que os seus acérrimos defensores esfórcense en argumentar o contrario, a
realidade dos feitos vén
confirmar que o neoliberalismo
nunca funcionou como un modelo
coherente da regulación económica,
debendo precisarse por rigor que
a crise que nos afecta, é en gran
medida, consecuencia directa das
dinámicas producidas pola combinación de
procesos que no seu conxunto son
configuración da aplicación das políticas neoliberais; paternidade, que seus mais ortodoxos defensores
despistan para escapulir
responsabilidade, e en
substitución, poder aducir como factor causante o abstracto concepto da
tormenta financeira .
Se o que se postula como necesario é afrontar un
cambio de rumbo efectivo cara
á reactivación económica, folga
dicir que o neoliberalismo salvaxe que nos conduciu ao actual cataclismo económico nada pinta
nesta nova etapa, debendo por tanto
impedirse que siga campando ás súas anchas como agora está a
ocorrer, e moito menos hase de permitir
que os representantes do poder democrático reneguen
da función adxudicada polos seus electores para exercer en suplencia o nauseabundo papel de adláteres do poder financeiro.
O que aquí ocorreu é que as
institucións representativas foron instrumentalizadas polo poder financeiro, e
iso fixo que se producisen fortes impactos sociais ao escamotearse a
aplicación das políticas dimanantes da vontade popular en vantaxe das interesadas determinacións do poder económico; circunstancia que de non
producirse tería evitado a posta en práctica das políticas neoliberais, e con
iso, a aparición da crise e os seus perniciosos prexuízos; efectos cuxa corrección pasa agora por utilizar a forza da xente en mobilización como a mais efectiva arma de
cambio.
Nese contexto a involución democrática
que estamos a vivir manterá idéntica
influencia que a presión exercida polo poder financeiro sobre o Estado, unha complexa situación se consideramos que as entidades relacionadas co
ámbito das finanzas non están dispostas a asumir os custos dunha crise
provocada polas súas propias prácticas especulativas, e pretenden, que sexan
outros os que asuman a factura da súa
neglixencia mercantil soportando duros recortes orzamentarios, que afectan
especialmente, aos servizos sociais, a educación e a sanidade; non debendo
expor dúbida por tanto que o sistema
financeiro debe ser o “obxectivo a bater”, e reconducindo a situación, facerlle pagar en xusta medida as
consecuencias da crise e desposuírlle do
poder político que indebidamente se arroga.
Pero o primeiro paso a dar nesta andaina de reorientación e democratización institucional, debe
encamiñarse a reconducir a traxectoria e os vínculos de relación
da representación política , que
na súa gran maioría, actualmente
son plácidos reféns dese poder
financeiro e están confabulados con
el, o que lles esixe previo a nada decantarse por defender os intereses dos seus
representados, por manter contra corrente a submisión como gregarios desa elite económica ou por incumprimento do deber, verse
forzados a dimitir como cargo político.
O dilema está servido, e será a enteireza e a honestidade quen á
hora da verdade teña a
última palabra.
No hay comentarios:
Publicar un comentario