PUBLICADO EN : Diario de Ferrol; Galicia Confidencial; La Opinión; La Región; Faro de Vigo; Atlántico Diario; Globedia
Pola súa
inacción ante a corrupción e a avalancha de novos casos que involucran a destacados membros do seu partido, un Rajoy sen
credibilidade para liderar o Goberno, acurralado e sen saída,
escudriña a súa mais que probable
inhabilitación.
Tres
décadas despois de ser aprobada a primeira lei de financiamento dos partidos
políticos, a norma segue transixindo que as “fundacións políticas” perciban
donativos provenientes do ámbito empresarial, aínda cando na maioría dos casos,
a condición dos doadores coincida coa do contratista que desempeña a súa actividade na administración pública.
Sendo tan sincrónica permisividade o subterfuxio que
achanda o camiño á corrupción, e conduce a un partido con responsabilidades de goberno como o PP,
non só a estar incurso en dopaxe electoral, senón tamén, a ser acusado nos
tribunais de financiarse ilegalmente.
Pasado o
tempo e vista a propagación exponencial
desta gangrena, todo vén confirmar
que no propio contido do marco legal reside
a trampa; pois a pesar .de ser modificada en tres ocasións durante a súa vixencia, o
certo é que o conxunto de variacións habidas, mais que incluír medidas coercitivas á
propagación de actuacións corruptas, consistiron en operacións de maquillaxe que tras unha
transixida simulación mantivo vía
aberta á continuidade da corrupción.
As
restricións introducidas que
teoricamente afectaban ao
financiamento dos partidos
políticos, non foron extensivas nin de aplicación ás súas fundacións, quen en función diferida e como
tapadeira son actualmente as receptoras
de mordidas compensatorias da irregular
adxudicación de obras e servizos das administracións públicas, e por tanto, a físgoa empregada para o financiamento ilegal, que salvo
Podemos, utilizan con maior ou menor
intensidade o resto das formacións
políticas.
Mais que
estar resolto, o sistema legal de financiamento dos partidos políticos segue
sendo unha materia pendente, unha caudalosa
fonte de escándalos que
ademais de causar involución e
perversión, posibilita que unha
ralea política de extraviada
moralidade sitúese por encima das
institucións, ocasionando con iso que as
decisións adoptadas por estas, proveñan de inferencias antepostas convidas polo partido que as goberna en comandita con
quen sufraga ilegalmente os
custos de funcionamento da súa organización política, en contrapartida, a
tratos de vantaxes e protección dos
seus intereses, aínda sendo os mesmos, diametralmente opostos aos xenerais da cidadanía.
Prácticas
condescendidas tácitamente polo PP, pero que do mesmo xeito que son rexeitadas
en bloque polo conxunto da sociedade , son vistas con suspicacia por parte do Consello
de Europa, quen a través dun
demoledor informe en relación á
transparencia no financiamento dos nosos partidos políticos, incrimina ás
autoridades do país, non mostrar
interese real e efectivo en
darlle un cambio de rumbo á situación;
e se ao exposto engadimos o resultado do
índice de percepción da corrupción por parte
da cidadanía, cae de caixón que ao noso país váiselle de talla a etiqueta de estado social
e democrático de dereito que ten atribuido.
Aínda
cando os partidos políticos son os principais instrumentos para que a democracia fágase patente, non é menos certo
que para representar e defender os valores que enarbora a Constitución, debe ser condición sine qua
non que os seus membros sexan
exemplo de honradez e integridade, pois, non resulta de recibo manter á fronte do poder a
representantes que teñan baixo si o indicio de sospeita da corrupción, nin a
organizacións cuxos intereses se revelaron
opostos á defensa do ben común.
De aí a urxente necesidade de endurecer o contido do
marco legal como único
remedio de poñer límite a unha
situación de trinta anos de
deterioración continuada, pois cando
a represión penal por
cuestionable antóllase insuficiente, o seu é fomentar a prevención efectiva,
que pasa por truncar a utilización das
institucións e os seus medios en propio
beneficio; promovendo para o efecto chegado o caso, un proceso de ilegalización que prohiba
terminantemente ao partido implicado o
desempeño da función política e obrigue
a súa disolución.
A
actividade política é sen ningunha dúbida un dos aspectos máis fundamentais da
vida das persoas, pola súa directa relación
coa totalidade das
particularidades que conforman a súa realidade cotiá , unha función por
tanto que polo seu elevado nivel de responsabilidade non pode
deixarse a mercé de corrompidos
nin tampouco en mans de
persoas sen escrúpulos, e que pola súa relevancia, máis que favorecer
actitudes de pasotismo, esixe educar á
xente para que conscientemente implíquese no
quefacer dos seus representantes
e levanten a voz ante condutas de
corrupción, pois sobra dicir que da estabilidade política do país depende a da propia
cidadanía.
Unha
chamada á responsabilidade en actitude contraposta á mantida por Rajoy, quen estando
á fronte da súa formación política e do propio Executivo, agora ven dicir non
darse conta do que estaba a ocorrer na súa contorna, mentres os
subordinados ao seu cargo saqueaban as arcas públicas, branqueaban diñeiro a
esportas , amañaban contratos ou levaban
millonarias comisións; delitos cometidos a pesar da súa directa obrigación de velar que non ocorresen, e que por tanto,
ao non proceder coa debida dilixencia permitindo a súa consumación, o seu, máis
que citalo a declarar como testemuña esixe a súa total inhabilitación para o
desempeño de cargo público.
No hay comentarios:
Publicar un comentario