BLICADO 03/11/2012 EN : Diario de Ferrol; Galicia Confidencial; La Opinión; Faro de Vigo; La Región; Atlántico Diario; Globedia
É necesario non perder referencia da nosa historia financeira; debemos ter presente que os activos tóxicos foron consecuencia dos "pelotazos urbanísticos" que por saturación expansiva, levaron á quebra a multitude de empresas e profesionais con excepción única das propias entidades bancarias.
A
desconexión coa realidade é a característica dominante que preside a política económica do goberno
de Rajoy, quen a pesar da negativa
contundencia dos indicadores do sistema advertindo
que se está seguindo un camiño incorrecto;
no canto de variar de itinerario potenciando a economía real empéñase en manter a renda solta dos seus
despropósitos, prolongando así o galope desbocado cara ao
mundo virtual da especulativa
financeira.
Claro
que estando á fronte da
carteira de economía Luís de Guindos, destacado membro do Consello
Asesor de Lehman Brothers até a súa
quebra no 2008, resulta obvio a
dirección económica que toma o país,
que non é outra, que a propia dos
activistas especulativos, idéntica
á utilizada
no 2007 por quen en condición de alto executivo dedicábase a
gardarlle as costas en Europa á cúpula
de Lehman, e participaba desde o seu cargo na improcedente manobra
da entidade bancaria de EEUU, que xusto antes da súa quebra, infectou ao
circuíto interbancario da UE a través da
inxección dos seus activos
tóxicos - subprime; cuxa repercusión
no marco europeo derivou na
persistente crise do euro. Transcendencia que se fixo
mais virulenta no noso país como
consecuencia da súa alta exposición ao risco pola dimensión
excedida do seu sector
inmobiliario.
Pasados xa o
cuarto aniversario do afundimento daquel xigante que arrastrou á
economía mundial coa súa quebra, e cuxos efectos seguen causando estragos na
actualidade, o ex - Lehman, posto á fronte do ministerio polo presidente
Rajoy para sacar ao país da crise, no
exercicio das súas funcións, non pense ninguén que articulase fórmula algunha para deter a
sangría do peche de miles de empresas,
cuxo efecto demoledor extermina a estrutura produtiva e o emprego. Como tampouco se imaxine ninguén, que
establecese medidas paliativas para
socorrer ás incontables familias que atravesan unha situación
desesperada sen expectativas de futuro. Nada diso.
A
este ministro e ao resto do goberno, despois de incumprir sen contemplacións as súas promesas electorais, curiosamente, é
agora cando aparcaron a súa cara afable
para mostrar o seu verdadeiro instinto político, que casualmente pon ao descuberto que a única
crise que lles preocupa é exclusivamente a das entidades financeiras, que dito de paso, o
hoxe titular da carteira económica foi
suxeito causante da súa xeración, cando
a través de indolentes accións como alto
executivo das finanzas dedicouse a estender as súas practicas de contaxio polo circuíto bancario.
Ao
parecer daquelas prexudiciais implicacións de onte, nace a fluída
conivencia que hoxe manteñen o
Goberno do Partido Popular e a banca, en
cuxa dinámica, as solucións á crise
non veñen da man da clase
política, senón que están impostas pola
representación do universo
bancario, que en definitiva é
quen marca as pautas, quen impón as
directivas , mentres o goberno de Rajoy tenta xustificar o seu papel de
comparsa coa absurda carraca de que a solución radica en "recuperar
a confianza dos mercados financeiros".
Ao
parecer o propio de Guindos a pesar dos seus vínculos profesionais de
outrora non lle é grato rememorar que
en Estados Unidos permitiron a
caída de Freddie Mac .Fannie Mae, Lehman Brothers como a aseguradora AIG, e que en razón
a esa tallante decisión
a súa economía soltou o lastre
que lle impedía a reactivación. Pois
neste país hase de aplicar idéntico método, e se teñen
que caer bancos que caian;
o incorrecto, é tentar reestruturar
o sector aplicando
mecanismos de uniformidade como táboa de salvación sen distingos de exclusión.
É
necesario non perder referencia da nosa
historia financeira; debemos ter presente que os activos tóxicos foron consecuencia dos
"pelotazos urbanísticos" que por saturación expansiva, levaron
á quebra a multitude de empresas e profesionais con excepción
única das propias entidades
bancarias. Por iso resulta un contrasenso
a decisión do goberno en
limpar a
inmundicia de quen non soubo
manter a hixiene na súa operativa
mercantil, e ao final decida instaurar
o banco malo con diñeiro público. Un dispositivo creado co propósito
de desinfectar as entidades
financeiras inviables, ao só efecto de adquirir os seus activos tóxicos para
liberalas de impedimento e lograr que así
volvan dar crédito.
Unha
solución totalmente disparatada por
canto a Sociedade de Xestión de Activos Procedentes da Reestruturación Bancaria
(Sareb), que así se chama a nova montaxe con participación estatal, sufragará a adquisición do paquete
inmobiliario aos bancos crebados,
emitindo débeda pública avalada polo
Estado. Débeda que os bancos receptores poderán
levar ao portelo do BCE e obter liquidez.
Por
tanto, a fórmula elixida non fará máis que agravar a situación, pois a tipoloxía da
débeda con fianza estatal empeorará a saúde financeira do Estado,
acentuando asemade as cargas
sobre os contribuíntes que terán de
asumir a repercusión das mais que seguras perdas. Resultando igualmente unha operación
contraproducente, por canto con esa formulación non se conseguirá recuperar a
capacidade de crédito, e obviamente hase de concluír que sen investimento a nosa economía seguirá en caída libre.
No hay comentarios:
Publicar un comentario