BLICADO 24/11/2012 EN : Diario de Ferrol; Galicia Confidencial; La Opinión; Faro de Vigo; La Región; Atlántico Diario; Globedia
Os políticos teñen de asumir dunha vez por todas que por encima dos intereses da banca está o interese xeral dos cidadáns.
A crise non é selectiva,
pois tanto afunde o conveniente
como destrúe o negativo e boa mostra
diso é o cesamento da
corrupción urbanística; aquela
actividade tan deostada mediáticamente e implacable obxectivo do
poder xudicial, que da noite para a
mañá, aos primeiros toques de
alarma, perdeu todo fol até desinflarse a idéntica velocidade que a súa matriz impulsora, que
non foi outra que a burbulla
inmobiliaria.
Agora ben, si simplemente tomamos de bo grado a forzada expulsión do mercado
de quen como mercenarios do solo
exercían o papel de feroces
especuladores á marxe de todo código de conduta, estaremos renunciando a erradicar
o factor causante daqueles
excesos. Que non foi outro que unha falsa forma de reconducir o
planeamento a través de
procedementos dependentes en
exclusiva do "trámite
político", e baleiros por tanto, de
toda fiabilidade científica ao non estar participados debidamente desde
un ámbito interdisciplinar,
circunstancia que reduciu a eficacia dos
Plans á mera cumplimentación de paradigmas cartográficas.
A pesar diso, de que a grave crise económica non afrouxa, a clase política no canto de
estar a repensar o urbanismo
insiste en manter os seus erros de outrora, decidindo dar continuidade á mala planificación aplicada
até a data, aínda cando, é indiscutible que a maioría dos plans xenuínos
teñen o seu teito potencial sobredimensionado,
ou o que é o mesmo, as bolsas de solo urbano
e urbanizable dos territorios
municipais manteñen unha
desproporción esaxerada, todo un despropósito
inxustificable cando é de sobras evidente que o sector inmobiliario
continuará en recesión.
Aínda considerando que a
actual lexislación do solo segue pensada
para crecer, a realidade dos feitos emprázanos
asumir novas alternativas, reprogramando
os solos en desuso, achicando a delimitación do solo urbano, etc..
Toca afrontar un encontro coa
realidade, e asumir por probado que o actual modelo de aplicación está esgotado tanto para a situación presente
como para os anos futuros, por iso , habemos de renunciar a esa actitude irreflexiva
de seguir mantendo que o futuro
do sistema produtivo e a economía seguirá desprazándose ao redor da
actividade inmobiliaria.
Chegado a este punto non hai que despistar
que a presente pasividade política, ten
excepcións notorias e influencias selectivas, basta asumir que a
conexión entre burbulla inmobiliaria e quebra do sistema hipotecario é
un feito concluínte, como tamén, que as
entidades financeiras como secuencia da
resaca das súas arriscadas operacións de
épocas de gloria, arrastren actualmente
un lastre de 88.000 millóns de euros
en solo, feito que traducido
podemos afirmar que é o mais
preocupante activo tóxico da banca.
Pois ben, por tratarse de quen se trata,
para tapar o interminable despropósito bancario e evitar que
perdan miles de millóns de euros, neste caso, unha vez mais, para
impedir o seu esborralle, o goberno acode de novo en exercicio de rescate do sector promovendo unha modificación
a lei do solo a fin de adxudicar
condición urbanística irrevogable e igualmente alterar as valoracións para que as taxacións
resultantes séxanlles mais favorables.
Curioso marco de igualdade o que preside a práctica política do
Goberno do país, pois co outorgamento
destas prerrogativas á elite financeira, ademais de primar os manexos
mercantís, está a establecer preferencias no marco lexislativo a favor dunha minoría, cuxa repercusión resulta ser un expoñente de agravio comparativo con derivación de prexuízos a terceiros. Resultando unha atrocidade
que por esta casuística chegásese
a limitar o marco competencial, nos
ámbitos e materias reservados a quen teñen atribucións conferidas na revisión e redacción do planeamento.
Os políticos teñen de asumir dunha vez por todas que por encima dos intereses da banca está o interese xeral dos
cidadáns, e que os plans xerais de ordenación non poden ver influída a súa redacción ou revisión por axentes externos aos que
representan a maioría social
Xa que logo, non é admisible prorrogar por mais temporalidade o anacronismo
dos plans vixentes, sendo obrigado o seu axuste á realidade
urbanística dos novos tempos. Como igualmente, concluída a súa revisión, é
preciso a conciliación do seu
contido co actual escenario
económico, como tamén o exame da súa fiscalidade, reaxustando os
censos catastrais acorde ao contexto dos plans resultantes, e a consecuente elaboración de novas
ponencias de valores en consonancia coa redución repercutida pola desvalorización causada
aos modestos propietarios polos axitadores do mercado inmobiliario.
Pois se mire por onde se queira, non é de recibo que teñan de
seguir pagando xustos por pecadores.
No hay comentarios:
Publicar un comentario