PUBLICADO 06/10/2012 EN : Diario de Ferrol; Galicia Confidencial; La Opinión; Faro de Vigo; La Región; Atlántico Diario; Globedia
Este artigo é unha
reposición
O
regateo a Ferrolterra é unha constante invariable, os escasos 250000 euros habilitados nos Orzamento Xerais do Estado do 2013 para
afrontar a execución do ferrocarril até o emprazamento de
Caneliñas, non deixa de ser unha evasión
do executivo estatal para demorar no tempo a construcción desta
infraestructura.
Pódese
afirmar sen risco a equívocos que tras o auxe ou a decadencia de calquera
hábitat ou asentamento socio económico, non son as dinámicas territoriais nin
os ritmos naturais da economía, quen impoñen os factores de tendencia, senón,
exclusivamente a intervención política, que dependendo do grao de liderado do
actuante, do seu peso executivo e nivel de destreza, terá garantido o éxito ou
estará condenado ao fracaso. Isto último, toma corpo de frecuencia cando o
combatente político resulta ser un achicado, que en vantaxe dos seus intereses
decide darlle cancha ás súas ambicións, aínda que con iso, produza un
detrimento dos dereitos colectivos de quen lle outorgaron a súa confianza.
É
alí, onde os suburbios da periferia toman contacto co Atlántico, onde os
estaleiros salpican desemprego e as súas bancadas cheiran a veto naval, nese
escenario inactivo, é onde a clase política incapaz de articular solucións aos problemas esenciais, decide
acollerse á mística tomando devoción polo espírito do desconcerto. Doutrina
encamiñada á defensa do absurdo, cando este, prodígase na reafirmación do
localismo mais teimudo, aínda cando as súas consecuencias deriven en prexuízo
da sensatez. Este enredado dogmatismo foi a clave de inspiración para tomar
decisión polo desafortunado emprazamento da sempre inacabada infraestrutura
portuaria da Ría de Ferrol.
As
excentricidades, reportan consecuencias incoherentes e isto motiva que a mente dos nosos
mandatarios se axuste mais ao diminuto
estilo de Liliput, que ao xigantismo de Rótterdam, e así, cando o
desenvolvemento do intermodalismo e a revolución tecnolóxica dos
contenedores xa marcaba as tendencias do
transporte marítimo futuro; orientando a tipoloxía e escala dos novos enclaves
portuarios, por estas latitudes do noroeste, por non perder o fío coa lixeireza
e seguir mantendo a hexemonía do disparate, os cativos da inutilidade, deciden
consumar outra insensatez máis , a través dunha construción portuaria de escaso
porte, que ademais de alterar as correntes naturais da Ría, non dispuña de
vocación territorial de respaldo, soportando unha orografía infame, ademais de
ser notorias as limitacións técnicas e financeiras para a implantación das
imprescindibles infraestruturas de comunicación. Obviamente outra vez mais
perderamos a ruta do futuro pois o espírito do desconcerto ten imposto a súa teoría.
Os
escasos 250.000 euros habilitados nos
actuais Orzamentos Xerais do Estado no
ejercicio del 2013, para afrontar
a execución do ferrocarril até o
emprazamento de Caneliñas, non deixa de ser unha evasión do executivo estatal
para demorar no tempo a construción desta infraestrutura forzada. Tras esta
decisión, percíbese unha reconsideración sobre a conveniencia da súa execución
efectiva, por canto o custoso investimento do convoi non restará limitacións á
operativa portuaria, xa que tan só os grandes portos de funcionalidade
manifesta, con especialización de alto rendemento e instalacións apropiadas
para os movementos masivos de carga, formarán parte da rede global do
transporte marítimo e multimodal, e no caso de referencia, ademais das
limitacións citadas, o factor escala como a súa restrición expansiva apuntan a
deducir que o porto exterior de Ferrol está chamado a unha especialización de
segundo nivel, suxeita ao tráfico cativo local.
Resulta
aventurado estimar cal será a dimensión máxima que alcanzará a os buques de
nova xeración, o que resulta estar lonxe de toda dúbida é que a a tendencia
crecente dos Post-Panamax, non se deterá
a curto prazo, e esta tendencia da nova configuración de frota, propicia, unha
reorganización do sector marítimo como base referente para establecer unha rede
xerárquica de portos para as liñas de servizos regulares, e folga dicir, que no
novo escenario,Caneliñas en Ferrol e Langosteira na Coruña, quedarán excluídos
da prestación de servizos directos neste esquema de vangarda.
De
todos os xeitos, Galicia ten unha situación estratéxica para desempeñar unha
función relevante no futuro do transporte marítimo. Artabros, aquel porto que
non se quixo facer, segue sendo a alternativa, pois ademais da favorable
vocación marítimo-territorial do seu emprazamento, ten como aliado, a suavidade
da súa orografía, a proximidade das infraestruturas de comunicación terrestre ,
viaria - ferroviaria, e as condicións óptimas para garantirse de partida a súa
función como "hubs globais", é dicir, como un dos grandes portos
mundiais.
O
primitivismo do espírito do desconcerto, debe dar paso á sensatez, termos de aprender dos erros e aínda con anos de
atraso, estamos a tempo de tomar partida polo futuro envorcándonos,
decididamente na culminación desta iniciativa incuestionable, que pola súa
característica funcional, a súa condición de espazo integrado ten garantido o
seu éxito no contexto do ordenamento marítimo mundial.
No hay comentarios:
Publicar un comentario