PUBLICADO 20/10/2012 EN : Diario de Ferrol; Galicia Confidencial; La Opinión; Faro de Vigo; La Región; Atlántico Diario; Globedia
É
normal que a sociedade da comarca de Ferrolterra néguese a comulgar con rodas
de muíño por mais que os oficiantes
da consagración veñan ataviados
con túnica estatal.
O controvertido contrato naval que a mexicana Pemex, parece manter
con estaleiros galegos, lonxe de afianzar a súa veracidade, cada día que
pasa, polos continuos desmentidos e o segredo dunhas disposicións
que impiden publicitar a súa
certeza, aínda supondo fiable o alcance dos seus termos, por esa envolvente de dogma de fe que rodea o asunto, é
normal que a masa crítica dependente do
naval afiáncese na sucesión de artificios
e astucias que caracterizan o
histórico do sector, e en boa lóxica,
decidan acollerse ao escepticismo
para refugar o factor de risco da vía
crédula.
A
actual chamada á confianza tras a dinámica do pretexto
continuado fai que a certidume perdera forza de validez; trinta anos de prolongada deterioración, tres décadas minguando a potencialidade duns cualificados estaleiros por indolencia política, orixinan
que desapareza a crenza e que a
convicción se cinga estritamente ao evidente.
Hai
fórmulas sobradas para demostrar a certeza de calquera acordo contractual.
Claro que se como resulta ser o caso, existen limitacións ao mediar
cláusulas secretas que impiden
coñecer o alcance do seu
contido, entón tal restrición ademais de negar toda veracidade probatoria, adxudica ao contrato nula fiabilidade. Iso é así, a pesar do empeño
inútil de quen politicamente tenta
demostrar o contrario achegando por todo
referente a categoría institucional dos contratantes,
extremo que ademais de pouco serio é un
completo disparate, pois que a
petroleira Pemex, sexa controlada polo goberno mexicano, e a española Navantia sexa dirixida polo executivo español, tal condición, para nada engade rango de solvencia, mais ben acentúa o risco por intervención dunha deficiente
representación política.
É
normal que a sociedade da comarca de Ferrolterra néguese a comulgar con rodas
de muíño por mais que os oficiantes
da consagración veñan ataviados
de túnica estatal, pois en consideración
aos reveses cultivados na articulación de medidas para a recuperación do sector e os nulos resultados alcanzados na reconquista do mercado naval convencional, o só feito de pensar que a solución do futuro
do sector depende en exclusiva da xestión política, é para botarse a tremer.
Por
conveniencia, non se debera validar procedemento algun con Pemex, sen
analizar previamente como contraste de
referencia o estrepitoso fracaso cultivado 23 anos atrás, tras a formalización e xestión do contrato
internacional establecido naquel
entón entre o goberno español de Felipe
González e o trasalpino de Giulio Andreotti, en cuxo contido o holding público italiano Efim, comprometía
instalar en solos da factoría Astano
cedidos pola súa homónima española INI, unha
planta fabril denominada SIV atlántica
cuxo investimento afrontaban as
arcas publicas españolas por contía
superior ao 75%, dun custo de implantación
sobre valorado.
Tamén
naquela ocasión existía unha cláusula de confidencialidade, unha disposición secreta que curiosamente foi a
única parte do contrato que levou a termo no marco dunha estratexia de deseño
por parte italiana, consistente en
incrementar a potencialidade da firma de automoción Fiat por absorción da española Pegaso,
planificando esa consecución en coincidente temporalidade coa renuncia a
afrontar a obrigación contractual de maior calado, deixando así sen efecto a construción da fábrica de vidro.
Todo iso co agravante engadido que supuxo
o investimento de reordenación das
instalacións da factoría, e a formación en Venecia duns recolocados que nunca o serían, é dicir,
as consecuencias resultantes de cando uns indocumentados métense a executivos.
O
presidente electo Peña Nieto na súa recente visita ao noso país dixo que o acordo para construír
buques-hoteis era de "ganar-ganar"; expresión
xenuína do visitante cuxo encaixe é
utilizado por aquelas latitudes cando alguén se refire a negociacións nas que se persegue o mutuo
beneficio, e de orixe esta contrapartida
de equivalencia é coincidente co fin previsto, pois tense de
explicar, que as unidades navais que se barallan
construír nos estaleiros galegos é o achegue de
reciprocidade dunha operación de gran escala cuxa finalidade é desenvolver os
xacementos en augas profundas do Golfo de México.
A envergadura deste proxecto excede no
tecnolóxico e no financeiro a capacidade da paraestatal mexicana, para iso Pemex
require asociarse con outras empresas petroleiras; conxuntura aproveitada pola
española Repsol para afianzar o seu
status preferente, sendo evidente pois, que a construción das
unidades navais en colación, está ganduxado coa entrada de iniciativa privada española en Pemex, obxectivo que por obviedade xurídica é
inviable en tanto non se modifique a Constitución do país azteca que
impide toda participación foránea.
Por
tanto nada hai que discutir sobre un
contrato inexistente, no entanto, si debemos
envorcarnos colectivamente en
lograr que o actual protocolo tome corpo de documento contractual revestido de plenas garantías.
No hay comentarios:
Publicar un comentario