PUBLICADO 29/09/2012 EN : Diario de Ferrol; Galicia Confidencial; La Opinión; Faro de Vigo; La Región; Atlántico Diario; Globedia
Para desterrar a corrupción da vida política hai que erradicar de orixe as decisións fundadas na discrecionalidad e suxeitarse estritamente a medidas cimentadas en criterios obxectivos á marxe do imperativo político.
No
sector público o ordenamento xurídico en
materia de contratación, de ser o referente formal
que tería que garantir os
principios de igualdade, transparencia e
concorrencia nas relacións contractuais entre entes públicos e contratistas, a pesar do meritorio espírito
da súa finalidade, a realidade dos procedementos para nada é reflexo do seu contido normativo.
Así,
lonxe de que súa aplicación satisfaga
o propósito dos obxectivos,
pola influencia negativa da mala praxe
dos axentes interventores, afiánzase
unha tendencia extraviada que desvía do seu contexto toda eficacia, para propagarse como mancha
de aceite que converte a súa
aplicación nunha práctica esvaradía, nunha situación apropiada
para que flúan os casos de
corrupción coa implicación de
autoridades e servidores públicos.
Abundante
dinámica, que esta vez en forma de
trama corrupta repite sucesión escénica en Galicia, en burlona
coincidencia coas eleccións á comunidade
autónoma. Eventualidade que convida a
meditar ao votante e preguntarse, se na súa toma de decisión, acertará en
acreditar o distingo existente entre a
honorabilidade dun candidato e a desvergoña dun
corrupto; ou talvez a concluír,
que tales reparos forman
parte do imprevisto, e que por conseguinte son factores que como elector
ha de asumir con cargo ao risco e ventura da sempre imperfecta democracia.
É
evidente que neste país non perdemos ocasión en afianzarnos no negativismo; sendo significativo, que
desde a instauración democrática os escándalos por corrupción manteñen unha
gráfica en permanente ascenso, é dicir, cada día son máis quen practican estas actividades delituosas.
Tendencia
crecente a pesar da mudanza de signo contrario que afectou ás actividades xestoras que prodigaron a súa turbia proliferación, como resultan ser o urbanismo
e as transferencias ou subvencións de recursos públicos, que a tempo
presente, por esa alteración das súas dinámicas, sufriron unha diminución na influencia do seu arrastre impúdico.
Podendo
afirmarse por tanto, que na actualidade, a contratación pública é o único
soporte consustancial á existencia de corruptelas e corrupción de maior escala,
incluíndo na súa composición o
conxunto de modalidades e tipolxías, ben sexan obras, servizos ou
subministracións, e iso é así, a pesar
do recorte xeneral no cómputo de investimentos resoltos por medio da
contratación das administracións públicas.
Hase
de afirmar con total contundencia que
todos os casos de corrupción sen excepción algunha, prodúcense como
consecuencia da flexibilidade que outorga a disciplina legal, ao admitir que as resolucións contractuais se
adopten acorde a decisións dependentes da vontade política, sen necesidade de cinguirse a determinacións baseadas expresamente
en métodos de ecuanimidade
normativa. Habendo de referir que non é
a falta de regra o detonante da causa,
que si, a infracción da mesma.
Por tanto, para
desterrar a corrupción da vida
política hai que erradicar de orixe as
decisións fundadas na discrecionalidad e suxeitarse estritamente a medidas cimentadas
en criterios obxectivos á marxe
do imperativo político, excluíndo
igualmente a arbitrariedade propiciada
polas intervencións técnico - administrativas
de acompañamento. Resultando incuestionable que a solución pasa por instaurar modelos taxados,
reforzados con mecanismos de
fiscalización; sistemas que impidan outorgar licitacións a través de métodos de simulación, onde o imperativo político imponse ao rigor
da norma.
Sendo
igualmente necesario, limitar ao
estritamente imprescindible a utilización abusiva dos procedementos
negociados sen publicidade, figura que
contra toda disposición legal, actualmente,
tomou condición de aplicación
extensiva.
A
través deste procedemento a
administración se reserva a
selección dos concursantes por medio de
invitación empresarial, coa curiosa
coincidencia, de que na maioría dos casos exclúese ás empresas de radicación
xenuína, para favorecer a participación
de descoñecidas mercantís
foráneas. Estraña operativa que creba o principio de igualdade de trato,
abrindo un espazo para a adxudicación á marxe
da necesaria obxectividade o que supón
manter unha porta comodamente aberta á corrupción.
Agora
ben, sendo innegable que o fin principal
que persegue a corrupción é o enriquecemento ilícito, non haberá de
obviarse que de maneira instrumental,
tal práctica adoita tapar un transfondo relacionado con este fin, tal é, a utilización deste infame
sistema como método, para seguir
prorrogando a opacidade de
financiamento das organizacións políticas.
Recóndita manobra que non se destapa con sobredose de amnesia,
nin tampouco con insinuacións
críticas contra a xudicatura, senón
aumentando o mecanismo de alerta e a profundización inspectora ao obxecto de descubrir implicacións e facer
caer todo o peso da lei sobre os culpables, pois de non apartar aos corruptos da política, dificilmente
frearase a perda de confianza no sistema
e nos seus representantes.
No hay comentarios:
Publicar un comentario