PUBLICADO10/03/2012 EN : Diario de Ferrol; Galicia Confidencial; La Opinión; Faro de Vigo; La Región; Atlántico Diario; Globedia
En menos dun quinquenio, as
finanzas municipais teñen pasado dunha situación delicada a unha realidade catastrófica,
circunstancia, que esixe a adopción de
medidas de contención, anulando a totalidade dos gastos prescindibles e facendo efectiva a renuncia
ás competencias delegadas para evitar os gastos de suplencia, que aínda sendo impropios, alcanzan o trinta por cento do total
orzamentario. Ese que non outro, debe ser o guión de interpretación, que terá de manter súa
vixencia mentres que a Administración do Estado manteña
estacionada a solución definitiva ao financiamento das entidades locais.
Cando a función política está exercida por mandatarios competentes,
socialmente crece o recoñecemento polo
seu cumprido desempeño, pero cando o dominante é a vulgaridade
xerárquica, entón, o quefacer dirixente convértese no centro da censura e
o descrédito. Para desgraza colectiva
do país, este último suposto, é o factor
dominante no panorama político xeneral, sendo
mostra diso, a combinación de disparates utilizados polos nosos representantes como opcións paliativas
a esa crise de novo cuño, cuxa autoría,
ten neles mesmos aos verdadeiros
artífices.
Agora por non perder a conexión co desconcerto,
a súa instrución desfila pola
chaira municipal, e nunha manobra de paso cambiado, coa improvisación por protagonista, elevan o
seu índice de incoherencia ao proclamar
que a solución á crise que padecen os entes locais, pasa pola implantación dun
novo modelo territorial con menos municipios, a fin de reducir custos e
mellorar servizos.
Isto non deixa de ser unha declaración
diverxente, unha ocorrencia exenta do
mínimo rigor, pois unha formulación seria sobre a fusión ou conxestión de
concellos, como mínimo, debese vir
precedido dun estudo de avaliación sobre as vantaxes do novo modelo de organización e a repercusión do seu alcance,
que ademais da esfera municipal tería que precisar, o futuro das
deputacións no contexto do novo
escenario organizativo. En todo caso, o que está fóra de dúbida, é que
unha planificación desta envergadura non se resolve coa
manifestación de inconexos arrebatos
políticos.
Se
queremos centrar o debate sobre
as graves dificultades de financiamento das entidades locais, resulta un contrasenso que baseemos a motivación nas
características do marco espacial de referencia, cando a razón
causante, máis que territorial,
estriba no modelo de financiamento das propias institucións, que de xeito evidente resulta ser contraposto en relación aos servizos que
se prestan.
Por tanto, a verdadeira reforma debe pasar pola implantación
dun modelo de financiamento local de substitución, un
novo marco legal, cuxo contido atenda a
criterios de obxectividade que garantan
unha distribución equitativa dos recursos,
acorde cos servizos e
competencias que as corporacións exercen
de seu.
As entidades locais como administración máis
próxima ao cidadán non pode seguir
cumprindo o papel de cincenta da administración do Estado, mentres asumen o incremento de tarefas sen a transferencia dos medios económicos de acompañamento, pois tal
extremo remata por minguar a súa saúde financeira. En razón a iso, a curto
prazo, esa que non outra debe ser o referente
argumental do debate, suposto
contrario, ademais de equivocar o móbil
das causas, estariamos empuxando a
consecuencia dos efectos por unha ruta de difícil retorno.
Resulta pois un contrasenso que á parte de negar
aos concellos a existencia dunha débeda histórica pola prestación de labores impropios, cando a súa asfixia económica
acentúase ao perder unha das súas
primordiais fontes de recadación vinculadas ao urbanismo, e consolídase a
carencia de cobertura financeira, fágase
táboa rasa, impondo aleatoriamente un teito de déficit do 0,3 por cento, cuxa aplicación
minguará a súa escasa marxe de
manobra nun contexto caracterizado pola
caída de ingresos.
En materia de ordenación municipal non
existen razóns que xustifiquen a
variación do modelo territorial existente que ampara o
ordenamento xurídico, e por iso é un disparate
postular a simplificación do mapa local a golpe de fusións, máxime,
cando tal pretensión ademais de representar un
atentado contra o principio de autonomía local como dereito recoñecido na lexislación, o
formato resultante, como agrupación forzada, pola súa condición de
artificialismo contra natura, produciría
sinerxías negativas.
Por esencial principio de funcionalidade, é
obvio, que como administracións máis próximas ao cidadán, os concellos é a súa
actual configuración, son quen deben asumir a prestación dos servizos públicos,
sen que tal condición, limite campo para
instrumentalizar plataformas de xestión intermunicipal dirixidas a asumir
colectivamente a prestación de servizos públicos comúns, co obxectivo de
xerar economías de escala que redunden no abaratamento da explotación.
Nosos ocorrentes representantes deben deixarse de insólitas extravagancias, para tomar razón do problema e
convencerse, que a solución non é outra, que forzar a urxencia na redacción e aplicación executiva, dun
novo modelo de financiamento máis acorde co mandato constitucional de
suficiencia financeira.
No hay comentarios:
Publicar un comentario