PUBLICADO Diario de Ferrol; sábado, 9 de xullo 2011
PUBLICADOLa Región ; sábado, 9 de xullo 2011
PUBLICADO Galicia Confidencial; sábado, 9 de xullo 2011
PUBLICADOLa Opinión -A Coruña; sábado, 9 de xullo 2011
PUBLICADO
PUBLICADO Galicia Confidencial; sábado, 9 de xullo 2011
PUBLICADO
Neste país, ter a improvisación por norma resulta un todo habitual, sendo verificable comprobar, como a sistematización non afai ser a paradigma do noso esquema de funcionamento, máis ben ao contrario, pois é de transcendencia habitual a carencia de métodos e a ausencia de regras, impóndose como expoñente predominante a tendencia proclive a evadir a disciplina.
Aquí, ao intuitivo e ao presentimento, outórgaselles maior avaliación que á planificación ou ao ordenamento, e iso é un despropósito que motiva un malgaste de desorganización e unha saturación de deficiencias, sendo reflexo de tal afirmación a cómplice existencia dunha fatal dualidade, significada polo oficializado impedimento na articulación de proxectos e a dificultade, para pór en marcha solucións paliativas de inicio á reactivación económica.
É notorio que a clase política padece pandemia teorizante, e iso provoca que no seu afán protagonista, fixen no seu pensamento multitude de criterios e teorías sobre os factores indutores da crise, e a pesar da diverxencia nos contidos de apreciacións, probablemente a interrelación entre todas elas, aproxime rigor ao contraste da causa co efecto.
No entanto, aínda sendo necesaria a reflexión e a análise para establecer un punto de partida sólido e fiable, sen risco a incorrer en novos despropósitos, urxe excesivamente, a concorrencia na planificación de solucións vigorosas, pero a situación pide celeridade, e en correspondencia, temos de suplir os supostos polas solucións específicas, pois se esgotou o tempo de conxecturas, agora o que resulta evidente, é que a oscilación da crise se move entre un factor espacial e outro temporal, e en razón a esta conclusión, o noso país mantense inmobilizado e o tempo transcorre.
Hase de referir que nos axitados tempos que vivimos, os perniciosos avatares da crise non deixaron inmune á ordenación territorial como concepción multidisciplinar determinante do uso e ocupación do solo, e para xustificar esa concreción, temos que traer a colación, o feito, de que a filosofía que deu corpo ao modelo urbanistico predominante até a entrada da crise, estivo baseada na euforia do “desarrollismo” dos anos oitenta, cuxa concepción máis destacable era o crecemento sen límites, sendo iso, o motivo determinante que a tempo presente os plans xerais dos nosos municipios, inspirados naquel esquema desaforado, polo sinal do transo, situáronse no sobre-dimensionamento e na reciprocidade, que ademais de promover un desfasamento coa realidade, esgotaron validez e anularon eficacia, por mais lemas propagandísticos e discursos ateigados de sustentabilidade que os profesionais da desfeita queiran engadirlle.
Debemos ter presente que o peso da actual crise tivo as súas causas e as súas consecuencias no territorio, e que por tanto deben buscarse solucións desde idéntico ámbito, habendo de entender así mesmo que á marxe de aspectos de índole socioeconómico, a propia crise asignoulle ao territorio un indubidable papel protagonista, en razón á súa condición de estrutura espacial da función humana e da súa relación de dependencia coas formas e modos de produción.
En consecuencia, a formulación de saídas á crise, pasa inicialmente por repensar o urbanismo en clave esencial, para articular un novo modelo territorial que necesariamente vén obrigado a un axuste á realidade dos tempos, sobre a premisa de recuperar a austeridade, imprimindo moderación aos novos crecementos en preferencia pola consolidación do existente, pois o urbanismo precisa un cambio de enfoque que debe estar incentivado de racionalidade e coherencia, coa incorporación de cambios nos modelo produtivo capaces de erradicar os factores que nos levaron á situación da crise actual.
Sobre o particular, os poderes públicos en atribución ás competencias que lles son propias, están obrigados a abandonar o actual estado de preguiza no que están sumidos, e alternativamente, correspóndelles exercer liderado coordinador, na apertura dun debate participado de xeito variado por axentes técnicos, sociais e económicos, ao redor da incidencia da crise no territorio, por canto tal análise resulta obrigado en aras a lograr un consenso harmonizado no deseño e reformulación dun novo modelo territorial de futuro, como fórmula apropiada para anticipar solucións á problemática derivada da crise, e deste xeito, evitar estacionamentos prolongados na presente encrucillada, e mesmamente, remediar coa debida antelación as consecuencias e custos sociais que puidese inducir a falta de actuación.
No hay comentarios:
Publicar un comentario