27 nov 2020

Dumping fiscal

En materia impositiva o goberno debe poñer fin á "competencia desleal" entre comunidades  autónomas, acometendo  a reforma  da Lei de Cesión que regula o sistema de financiamento, establecendo a tal efecto o obrigado cumprimento duns límites de máximos e mínimos fiscais. 


Nunha reacción ameazante a presidenta da Comunidade madrileña  Isabel Díaz  Ayuso.  advertiu que será "o peor pesadelo" de quen queira tocar o peto dos madrileños ,en resposta  á intención do Ministerio de Facenda de “harmonizar” os impostos de Sucesións e Patrimonio como solución á competencia fiscal desleal e o  dumping fiscal na que  certas comunidades autónomas veñen incorrendo entre elas  a madrileña.

Máis aló da bravata da do Señora Ayuso, o certo é que no ámbito das comunidades autónomas , xa sexan de réxime foral ou de réxime común non existe  analoxía  fiscal  de tipo algún actuando cada unha delas como unha  taifa independente,  e tal circunstancia fai que o esforzo fiscal da cidadanía varíe en función ao seu territorio de pertenza e iso é así  porque o sistema de financiamento autonómico, a través da Lei Orgánica de Financiamento das comunidades autónomas ( LOFCA), autoriza  instituír  alteracións normativas.por iso é polo que persoas con parecida situación de renda, patrimonio ou herdanza recibida acaben  pagando  impostos desiguais dependendo da comunidade na que residan.

Desde unha percepción moderna e progresista do Estado, a totalidade dos seus membros debesen contribuír en pé de igualdade conforme ás súas rendas e en adecuada proporcionalidade,  á marxe do emprazamento do seu lugar de residencia, pero o certo é que a uniformidade fiscal que debese  garantir a equidade impositiva brilla pola súa ausencia, e e aproveitando  tal carencia hai  quen utiliza a baixa impositiva temeraria como argucia política coa finalidade de subtraer contribuíntes provenientes doutros territorios en número  suficientes para xerar ingresos tributarios adicionais rompendo así o verdadeiro espírito   do  Estado das Autonomías cuxa finalidade de partida foi “facer iguais” ao conxunto de todas elas.

Resultando obvia a existencia  de atribucións  fiscais  anómalas, que en vía corrección requiren  á maior urxencia da instauración dun marco xurídico   que obrigue á "cohesión e á converxencia fiscal", establecendo para o efecto  uns parámetros  homologabeis no contexto das autonomías para así poñer fin ao actual estado de desconcerto contributivo, non tratándose de recortar con iso as súas atribucións tributarias senón de establecer unha coordinación mínima para impedir a competencia fiscal entre as mesmas e isto debe ser así por pura congruencia política, pois resulta anacrónico que mentres a autonomías rivalizan entre si , España demande converxencia e cohesión fiscal con Europa.

Non hai dúbida algunha que a desigualdade fiscal  que caracteriza o anacrónico modelo autonómico español repercute no comportamento de certos individuos e empresas  proclives a establecer a súa radicación territorial en atención aos beneficios fiscais que a súa localización repórtelles, creando así  distorsións que afectan en primeiro lugar á recadación da rexión de partida por redución dos seus  ingresos  co agravante que na maior parte dos casos  trátase fe traslados ficticios que alteran   a relación ingreso-gasto desa rexión

Sendo a comunidade autónoma de Madrid a receptora da inxente deslocalización de suxeitos e entidades mercantís con rendas altas ao ser esta a circunscrición con menores tipos sobre impostos, como IRPF ou a non aplicación  doutros como o gravame sobre o Patrimonio; non debendo eludirse que esta manobra de piratería fiscal é levada a cabo  por xente de elevado  poder adquisitivo e con recursos  sobrados  para elixir o lugar de tributación,  por canto a súa capacidade  económica facúltalles a fixar o seu novo domicilio a efectos de Facenda.


É evidente que a competencia fiscal no modelo autonómico pola súa anómala aplicación e inadecuada definición está a provocar desequilibrios e carencia de recursos que esixen de inmediatez interventora, pois non cabe seguir aplicando parches  financeiros para sortear as carencias de tesourería de certas comunidades autónomas, por canto a desigualdade imperante  está a crear  unha  situación de extrema  precariedade ao poñer en serio  perigo o seu correcto funcionamento e o dos servizos básicos da saúde, a educación e a asistencia social que atenden.

Pendente de revisarse desde 2014 a aparcada reforma do modelo de financiamento autonómico, non pode esperar por máis tempo e aínda cando as autonomías teñen conferido  o poder financeiro para garantir a súa autonomía  política, non é menos certo  que os desequilibrios xerados polo actual marco competencial esixen unha “harmonización fiscal” que garanta a  uniformidade para que todas as comunidades  dispoñan de capacidade para elaborar políticas públicas en materias da súa competencia; unha reforma de calado que  ademais de prontitude  esixe  un gran esforzo de negociación e a vontade de acordo entre partidos políticos e comunidades autónomas


No hay comentarios:

Publicar un comentario