PUBLICADO EN : Galicia Confidencial; La Opinión; La Región; Faro de Vigo; Atlántico Diario; Globedia
Tras o mercado libre que rexe o sector eléctrico, en realidade, hai un sistema oligárquico controlado por cinco empresas que
en oligopolio fórranse en calquera
circunstancia, onde polo demais, o seu funcionamento é unha farsa
e os seus beneficios unha estafa
xigantesca
Na fábula de Jean da
Fontaine, os ratos, para
protexer a súa integridade decidiron
neutralizar as accións do gato
Rodilardo colocándolle un
cascabel a modo de alarma, pero todo quedou en nada cando entre os roedores tocou
decidir quen de entre eles
ataríallo ao pescozo.
Ao parecer idéntico debe ser o
proceder da maioría política
cando toca poñerlle o cascabel ás
eléctricas para frear as abusivas
subidas da luz, pois sen a súa
conivencia sería imposible que a factura se houbese disparado na última década mais alá
do 87%, como vén confirmar a realidade estatística.
Excedido incremento cuxa consecución
foi posible ao deixar a
regulación do estratéxico mercado enerxético en mans das
empresas que conforman o oligopolio eléctrico facilitando que elas se forren, mentres prexudican aos
consumidores e ao conxunto do país.
E todo, a través
do trato de favor inducido pola
influencia dos actuais membros dos
seus respectivos consellos de administración que antes de coarse pola
porta xiratoria ostentaron altos cargos políticos no sector.
Situación preferente pola que logran vender un produto básico e imprescindible, no marco
dun mercado cativo e en condicións
lucrativas para os seus
intereses, polo influxo case mafioso exercido sobre o poder político.
Por escandalosa que pareza , a situación
non ten visos de cambiar, polo
menos mentres non se produzan as reformas estruturais necesarias para
corrixir en profundidade o funcionamento do sistema eléctrico vixente, sendo
que para iso é imprescindible alcanzar un gran consenso social e político; un todo imposible de lograr de manterse
o status actual, onde o lobby enerxético marca as pautas ao
Executivo, ata o extremo que os membros
do seu
staff directivo entregan ao ministerio do ramo os decretos xa elaborados
fóra da firma do ministro/a titular.
Non existe posibilidade algunha de orientar os pasos nesa dirección se non se asume como premisa
o control público deste sector estratéxico, auditando
o déficit tarifario e uns custos de transición de dubidosa credibilidade, afrontando á vez, unha reforma en profundidade da fiscalidade
impositiva sobre o consumo, o control
directo dos representantes políticos sobre os ata agora opacos procesos de poxa de
enerxía, do mesmo xeito que rescatar
para a titularidade pública as liñas eléctricas de distribución como única solución na erradicación das malas
prácticas mercantís que
caracterizan a enmarañada dinámica no sector.
Faise totalmente inexplicable entender o paradoxo que representa a
simultaneidade de ter a enerxía mais cara
de Europa, co feito de ser o país onde
as empresas eléctricas
alcanzan os beneficios mais
suculentos, resultando moito mais complexa a interpretación de tal dislate
considerando o agasallo do déficit de tarifa , esa prima concertada coas eléctrica descoñecendo canto lle custa producir a súa
enerxía. e por tanto sen saber se o seu importe é xusto ou non repercutilo, pero que aínda
así se aplica coa
única finalidade de
favorecer ao lobby enerxético, sabendo
que os seus efectos non fan mais que escravizar ao usuario a través da
débeda que segundo os seus datos
equivale a mil euros per cápita en concepto de atrasos do pasado
Quizais, se temos presentes a natureza das relacións dos ex presidentes
dos dous partidos que en alternancia ostentaron a Presidencia do país, González
e Aznar e a comprometida relación
de moitos ex membros dos seus
gobernos coas empresas do sector así
como a súa inclusión en nómin,
profundando nese vinculo de comprometida relación, lograriamos coñecer
a verdadeira realidade do mercado eléctrico, caracterizado
por unhas poxas excedidas en
prezo, así como a falta do control e a
filantropía institucional do regulador,
cuxos lesivos efectos fan que os
consumidores teñan de cargar cos custos dun sistema ineficaz e ineficiente
e mesmo sufrir os efectos da pobreza
enerxética.
As cinco empresas transnacionales que en réxime de oligopolio conforman o sistema eléctrico
español, lonxe de ser un referente de boa xestión fundamentan os seus privilexios na conivencia que manteñen co poder político, unha relación de
amiguismo que mediante opacos subterfugios
repórtalles incrementos no recibo da luz, tan fraudulentos como
ilexítimos.
Ante tal tesitura ,desde a racionalidade a actividade eléctrica
mais que un lucrativo negocio debe ser entendido como un servizo público
no marco dun sector estratéxico e desde esa percepción ser tratado, pois na actual conxuntura queda visto que
como oligopolio privado farase imposible lograr tanto o abaratamento
do servizo como unha xestión eficiente da distribución, atrancos que ao impedir unha
real e xusta recuperación económica igualitaria, non farán mais que prorrogar
a discriminación e
incrementar a pobreza.
A única solución efectiva é a nacionalización, pois desde que co pretexto de fomentar a competencia e beneficiar ao
consumidor con prezos máis económicos privatizouse o sector, as tarifas non
fixeron máis que incrementarse, do mesmo xeito que os beneficios destas grandes
empresas , sen que desde a esfera política fixésese o mínimo intento para
poñerlle o cascabel a unhas eléctricas
que desde entón campan ás súas anchas e fan
o que se lles antolla
No hay comentarios:
Publicar un comentario