PUBLICADO EN : Galicia Confidencial; La Opinión; La Región; Faro de Vigo; Atlántico Diario; Globedia
O longo periplo de descapitalización democrática
percorrido desde a "transición" e a repercusión dos seus efectos
colaterais, impide afrontar toda vía
de rexeneración sen mediar a derrogación da Constitución de 78, por ser esta
contraproducente para a resolución dos grandes desafíos do país
Por mais que o réxime de 78 fixese crer
ao independentismo que tiñan
cabida no mesmo como calquera outro partido, o
ocorrido en Catalunya nos últimos tempos puxo de manifesto que
tal crenza era só un espellismo.
A realidade dos
feitos veu demostrar que o seu encaixe
no "estado de dereito" é un todo ficticio por non ter cabida efectiva, por canto, de nada vale que lles deixen participar en
"democracia", cando os
partidos do sistema, os chamados
constitucionalistas, impídenlles exercer os dereitos polos que o pobo lles
ten posto á fronte do Govern da
Generalitat, privación que representa
unha dicotomía por canto ao non
respectar o dereito a decidir que eles
propugnan para a súa nación, é evidente que se lles está conculcando a súa
propia finalidade política, que non é outra, que a consecución da independencia
como país.
Non se pode aducir
exceder o marco legal, tendo en
conta que é indistinto o camiño que se elixa,
e valla como exemplo de
contraste o procedemento seguido coa tramitación do soado plan Ibarretxe, quen
lonxe de elixir a unilateralidade como
atallo, optou polo establecemento dunha folla de ruta que utilizando as canles regradas
constitucionalmente levou ao parlamento
español para a súa negociación
democrática, pero a resposta da maioría da cámara á súa demanda sobre o
dereito a decidir do pobo vasco e á aspiración
lograr un Euskadi no mundo con voz propia, non foi outra que
darlle coa porta da soberanía nacional en todos os morros e facturalo de retorno para
Ajuria Enea.
Ambas as
circunstancia son indicativas que
a actual Carta Magna pecha baixo sete chaves toda posibilidade a que as comunidades históricas incrustadas
no ámbito territorial do Estado, teñan
posibilidade algunha de modificar o seu estatus e decidir o seu futuro como democraticamente debese
ter estipulado, .
Iso é así, porque o seu propio contido foi redactado de
tal forma que
nada poida moverse en relación
cos dereitos dos pobos, sendo así
establecido coa finalidade abortar desde o seu propio marco toda tentativa de soberanía si as circunstancias así o demandan,
pois non debe ofrecer ningunha dúbida
que a efectos de organización territorial a sacralización da "unidade"
e "indivisibilidade" de España así como a denegación da plurinacionalidad seguen a ser preceptos ríxidos e invariables do seu contido.
Pero ao parecer, o nacionalismo periférico segue non
querendo entender que a Constitución
Española de 1978, é en se mesma a última
lei fundamental do franquismo adaptada a un formato de aparencia democrática,
como así indica o feito que a súa redacción
recaese nuns relatores non elixidos polo pobo, senón designados a dedo por un goberno da ditadura, por vellos
carcamáns do franquismo, cuxa finalidade
non era outra que prorrogar o
gran latrocinio iniciado o 17 de xullo de 1936,
e que resultou ser a xénese, do actual e convulso estado
de corrupción.
Obxectivo sintetizado no opúsculo constitucional, propiciando que a situación pretérita
quedase atada e ben atada, e con iso, consumásese a consolidación do statu quo tardofranquista,
en cuxa órbita a hostilidade a todo embate
secesionista é manifesto como así quedou probado no transcurso dos
últimos acontecementos en Catalunya; por quen
mostra a mais radical negativa a adecuar o seu contido
á pluralidade territorial do Estado.
É por iso que na actual tesitura e a teor
da conformación política do país,
todo intento a exercer o dereito a decidir sobre aspectos que afecten a cuestións atinentes coa
autodeterminación e por extensión coa
soberanía nacional, folga dicir que será sufocado ata as últimas
consecuencias enarborando a
Constitución como bandeira, aínda cando, a utilización disciplinaria da reliquia xurídica do 78 arrastra o lastre da súa obsolescencia, tendo en conta que
transcorridos 39 anos da súa aprobación,
o 75% da cidadanía ven as súas vidas e decisións fundamentais suxeitas polas determinacións dunha lei decrépita
que paradoxalmente nin sequera tiveron oportunidade de votar.
Na actual conxuntura sobra dicir por tanto que unha reforma parcial do texto
constitucional sería inútil e
irrelevante, por canto, non fornecería o efecto modificador da realidade
, toda vez que non
son parches o require a situación senón a completa derrogación da Constitución de 1978 e a súa
substitución integral por un texto
renovado; un contido adecuado aos tempos
que corren, capaz de afianzar a instauración dun sistema democrático en
positivo, e equitativo que ademais de establecer as directivas para
a organización territorial do Estado poña
remedio aos impedimentos das limitacións
presentes
.
Un paso imprescindible para lograr que España rompa dunha
vez por todas a súas ataduras co
franquismo e exerza como titular da súa
soberanía, pois caso contrario a
tensión institucional fara que o crepúsculo sexa irreversible.
No hay comentarios:
Publicar un comentario