PUBLICADO EN : Galicia Confidencial; La Opinión; La Región; Faro de Vigo; Atlántico Diario; Globedia
Considerando
o categórico fracaso da Constitución do 78, reafirmarse en
defender o seu valor normativo, é cando menos, unha insensatez
política pola interferencia que tal actitude induce na
esixible e inevitable formulación dun novo proceso constituínte.
A Constitución de 1978 que contrariamente á súa auréola
publicitaria naceu contaxiada de franquismo ata a súa medula,
demostrou nos seus 39 anos de vixencia a esterilidade do seu
contido, que ademais de ser un obstáculo para o tratamento do
cotián, dificultou politicamente a integración do nacionalismo periférico
abortando con iso a consumación dunha organización territorial
integrada e harmónica.
Limitación que ademais de estar influída
polas barreiras do seu propio contexto,
estivo favorecida pola total falta de vontade política cara a
un pacto federal por parte duns partidos que radicalizados no seu
anacrónico estatalismo, seguen auspiciando desde entón un
exacerbado nacionalismo de signo españolista, que por excluínte,
fai imposible conseguir o que en boa lóxica debese ser compatible.
Ganduxando a actualidade co tempo histórico de
redacción da denominada Carta Magna, dicir, que os directos herdeiros da
liña ideolóxica do franquismo, chámese Alianza Popular, conxuntamente con
destacados membros do estamento militar daquel réxime, polo seu especial
control do poder, influíron activamente para excluír do seu texto
as aspiracións do nacionalismo periférico en todo o relativo ao
recoñecemento da realidade plurinacional de España.
Pois en todo momento do figurado proceso constituínte, o
seu obxectivo foi impedir que aspectos como a configuración
federal do Estado ou o establecemento do dereito á autodeterminación figurasen
na mesma como dereitos recoñecidos, para evitar en definitiva que
enfoques federalistas impuxésense ás posicións
unitarias que eles defendían, onde a «indisoluble unidade da Nación
española» era quen marcaba a pauta.
É por iso que nesa tesitura, sexa
imposible que a través da utilización do “conduto
regrado”, o nacionalismo periférico poida constituírse en
realidade política xenuína, e esencialmente, porque o que nos meteron
na cabeza na época do Movemento Nacional acabou sendo
admitido e enaltecido pola propia Constitución, institucionalizando
con iso o ideario do nacionalismo centralizador, coa
exclusiva finalidade de asegurar a indisoluble unidade da
nación española e abortar así toda aspiración á realización
de referendos cuxo resultado puxese en cuestión o seu
pintoresco concepto da integridade nacional.
Todo un expoñente de rexurdimento do patriotismo
máis castizo, co seu tic específico de autoritarismo engadido, que polas súas
reaccionarias connotacións co facer político de tempos pretéritos
vén de expresar a súa negativa para entender que un
sistemas democrático efectivo e real constrúese, esencialmente, sobre a base da
diversidade e pluralismo social.
A actual Constitución evidencia notorios baleiros
xurídicos e marcado desfasamento, ao ser confeccionada
no inestable marco da transición, e por tanto, o seu contido resulta
incoherente coa complexa realidade política que agora soporta o país, o
que fai que resulte inservible para afrontar eficazmente os
desafíos sociais e de emancipación democrática dos tempos que
corren.
Sendo pertinente en consecuencia, instituír un
movemento constituínte democrático-popular en vía a redactar unha nova Norma
Fundamental de carácter integrador e oposta a meros retoques da
existente; coa que poder satisfacer racionalmente os intereses da maioría
e onde a definición da estrutura do Estado en termos de
articulación territorial debese ser un dos asuntos capitais do seu
articulado, pois caso contrario a prórroga da actual encrucillada está
servida facendo que social e politicamente a exasperación e
a diverxencia sostéñanse no seu crecente ascenso.
A obsoleta Lei de Leis que a pesar da dilatada
temporalidade da súa vixencia os seus acérrimos defensores empéñanse en
manter invariable, só foi votada por quen hoxe superan os 56
anos, é dicir, que ao redor de 22 millóns de cidadáns que
actualmente poden votar non puideron facelo en 1978 cando
tivo lugar o referendo constitucional; e tal desfasamento reforza
argumentalmente a celebración sen demora dese proceso constituínte de
reconducción e adecuación á realidade social, política e territorial da
nova realidade do país entendido en concepto extensivo.
Cando España xa non cabe na súa Constitución, sobra
dicir que a revisión integral da mesma é un todo ineludible,
especialmente cando a vixente mostrouse incapaz de
frear o seu baleirado, de poñer límite á súa gradual
substitución por un invasivo neoliberalismo que ademais de facerlle
perder a súa dimensión provisoria, fulminou o contido dos
seus aspectos máis garantista sobre dereitos sociais e cuxa
vulnerabilidade quedou manifestamente demostrada.
Resultado evidente que tanto para configura
un novo modelo territorial como para reverter a regresión sufrida,
a solución pasa irremediablemente pola instauración dunha
nova legalidade democrática.
No hay comentarios:
Publicar un comentario