PUBLICADO EN : Diario de Ferrol; Galicia Confidencial; La Opinión; La Región; Faro de Vigo; Atlántico Diario; Globedia
Mais que novas eleccións a situación do país esixe aparcar a ambigüidade, e responsablemente desde a converxencia, posibilitar a conformación do goberno de progreso que a situación require
Desde o punto e hora que o seu contido vulnera explícita e repetidamente o principio de igualdade,non debe resultar cuestionable de xeito algún o feito de afirmar que a Lei Orgánica do Réxime Electoral Xeral (LOREG ) é abertamente anticonstitucional, tendo en conta que a prevalencia do criterio de representación territorial impide a existencia de paridade no sufraxio, e con iso, a proclamación constitucional de que todos os votos teñan idéntico valor. Unha inusitada contradición, por canto á vez que na práctica electoral a homoxeneidade do voto brilla pola súa ausencia, a garantía do seu valor homónimo consta matizado expresamente no contexto do marco constitucional, cinguíndose ao máis amplo dereito de igualdade ante a lei que como mellor formulación expresa o propio artigo 14 da CE
É por iso que a aplicación de tan anómala lexislación nas eleccións xerais do 20D foi a táboa de salvación que fixo que un bipartidismo tocado e en esborralle mantivésese á boia, razón sobrada para afirmar que o actual sistema electoral é en se mesmo unha perversión da democracia que impide toda posibilidade de impulsar o multipartidismo en pé de igualdade, sendo por iso que o resultado da súa aplicación non responde de ningún xeito á realidade do mapa político da sociedade española.
Feito que vén evidenciar que o mantemento de tan atípica Lei Electoral é en se mesmo o soporte impropio que sostén a pervivencia dun bipartidismo decadente, e razón por tanto mais que xustificada para establecer a súa reforma como obxectivo preferente.
Finalidade que ademais de exporse como unha esixencia de ética democrática ten de ser tamén un imperativo de caución do Estado de Dereito, co propósito de poñer punto final a un modelo que nacido no postfranquismo, a tempo presente, pola súa disfunción non debe seguir persistindo cando en se mesmo converteuse nunha completa estafa.
Polo menos esa é a interpretación acorde se facemos unha lectura apropiada da Transición, e tomando razón do dereito da cidadanía para decidir o seu destino político, somos capaces de entender que desde o primeiro momento, o proceso non deixo de ser unha va ilusión, e iso a xulgar polos controis e filtros de acompañamento que mediatizaron o exercicio do sufraxio, ao non permitir de ningún xeito que o dereito de voto fose exercido á marxe dos centros de poder que como propulsores encargáronse de reducir todo síntoma de pluralismo á mínima expresión.
Ese motivo que non outro, foi a causa de 38 anos de progresiva deterioración da vida política, do descrédito e distanciamento duns partidos con marcada tendencia á oligarquización, que na súa incongruencia, con idéntica facilidade tanto proclaman a unidade de España como regalan a soberanía nacional xerando con tal despropósito que este país deixase de ter fundamento socioeconómico e político propio como Estado Soberano, provocando con iso, ademais dunha crise de representación democrática a total deslexitimación do bipartidismo conxénito.
Referir por tanto que o artificioso do sistema electoral e o demérito dos seus autores, fai recomendable que á hora de conformar novo goberno toda interpretación dos resultados dos últimos comicios deba realizarse prescindindo de subterfuxios lexislativos, outorgando prevalencia ao acumulado de votos por candidatura como factor determinante de atribución de gobernabilidade. Pois en boa lóxica, o futuro do país debe ser democraticamente outorgado a quen no seu conxunto agrupen a maioría electoral en votos, que nunca, a quen arróguese tal dereito aducindo a condición de lista máis votada, pois o recoñecemento de tal circunstancia como xustificación equivalería a validar contra toda lóxica o decadente sistema electoral. Sendo por iso que nos obxectivos programáticos dun hipotético goberno de progreso a reforma da Lei Electoral como materia pendente da democracia ten de ser establecida como acción urxente e perentoria.
En todo caso, non temos de esquivar a involución política do PP na anterior lexislatura traendo a colación como referentes a estafa electoral urdida polo propio Rajoy aos seus votantes e os estragos causados en catro anos de neoliberalismo sen concesións, como argumento sobrado para desaconsellar a súa postulación para presidir o novo Executivo. Pois non ten de outorgárselle segunda oportunidade a quen desde a maioría absoluta dunha dereita antisocial e retrógrada impuxo a súa vontade declinando toda negociación ou pacto, substituíndo así o parlamento polos decretos lei, sendo por iso que resultaría un anacronismo político facerse cómplice de quen polos seus feitos temos esixido combater
Por iso é polo que ante a complexa conxuntura que vive o país, por responsabilidade de Estado, sexa obrigado abortar todo intento de continuidade do PP, sendo alternativamente desexable, a conformación dun Goberno entre as forzas progresista que en confluencia asuman o cambio político que a situación demanda.
No hay comentarios:
Publicar un comentario