PUBLICADO EN : Diario de Ferrol; Galicia Confidencial; La Opinión; La Región; Faro de Vigo; Atlántico Diario; Globedia
Só logrando electoralmente unha maioría política solvente e capacitada, estaremos en condicións de poñer fin ao bipartidismo, abandonar a actual deriva e endereitar o rumbo do país.
Durante os últimos vinte anos aprobáronse un total de catro leis sobre a contratación pública, é dicir, unha media de lei por cada cinco anos; non sendo para nada tal proliferación lexislativa o sistema mais apropiado para afianzar un modelo de contratación pública estable, capaz de arraigar á demanda da gran maioría de empresas concorrentes, fartas ata a saciedade de ter que tragar coas prácticas de parcialidade política que acompañan os procedementos de licitación pública, e do ninguneo que supón asumir a aparente sensación de transparencia e honradez coa que torpemente os actores políticos tentan disfrazar as súas aciagas prácticas.
Manexos, que producen perversos efectos no mercado, ao recaer usualmente as adxudicacións, non no mellor licitador, senón, en favor de quen demostre maior destreza en indesexables hábitos, sen considerar a efecto algún que tal proceder prexudica a competitividade e o emprego.
Pero o verdadeiramente escandaloso, é que as distintas modificacións lexislativas habidas durante o período, lonxe de corrixir disfuncionalidades acentuaron a súa proliferación, como pon de manifesto o ascenso exponencial da corrupción en coincidencia cos diversos fitos lexislativos ; por iso, máis aló de boas intencións e do rigor aparente, as circunstancia son determinantes da inexistencia de vontade real de cambio, pois resulta probado que en ningún caso coas reformas levadas a termo garantiuse que os procedementos contractuais desenvolvésense coas garantías de transparencia debida e a obrigada paridade de trato entre candidatos e licitadores en aras a impedir a simulación e a parcialidade
Suposto contrario as innovacións do marco legal en materia de contratación pública, debesen ter introducido de forma transversal, as fórmulas, instrucións e caucións precisas que ademais de garantir a erradicación da corrupción, evitasen desde o dereito administrativo a entrada en escena de rutinas desviadas do interese xeral.
Por tanto, sabendo que a corrupción é un fenómeno relacionado directamente co modelo de administración do Estado, difícil solución expónsenos cando a loita contra a súa erradicación depende en primeiro termino da acción de Goberno, e o partido que ostenta tal xurisdición, polas súas implicacións corruptas non é o referente máis axeitado para librar unha loita de natureza estrutural pola democratización institucional e pola defensa dos recursos e intereses do sector público.
Pois resulta desde todo punto de vista un contrasenso, aceptar a probabilidade rexenerativa dun Executivo, cuxo partido como é o caso, conta no seu haber con centos de militantes imputados en causas abertas contra a corrupción, por non ser congruente a adopción de medidas políticas contra esta secuela por parte de quen lonxe de predicar co exemplo fai a vista gorda ou mira cara a outro lado cando os directos procesados son militantes das súas propias filas; tendo en conta que cando isto ocorre, a corrupción convértese en regra e as leis son redactadas para que o seu acatamento sexa imposible, deixando con iso vía aberta á excepción da súa aplicación, reservándoa tan só, para quen politicamente representan unha molestia aos seus propios intereses partidistas.
É por iso, que cando os cambios estruturais que debesen deixar sen efecto o trato de favor e a corrupción na contratación publica, non fornecen efecto, a falta de resultados convértese en factor determinante para deducir que a obsolescencia programada do bipartidismo ten o seu ciclo esgotado; unha circunstancia extrema que en evitación de males maiores esixe sen dilación un relevo no modelo e o reinicio do novo sistema operativo, cuxo funcionamento debe xerar un cambio de rumbo no facer político e propiciar a vivificación institucional que deixe sen efecto as condutas excedidas de quen dedicouse durante anos a obviar a legalidade en beneficio propio e dos seus acólitos, sen reparar o mais mínimo na repercusión dos seus excesos na deríva do país, a pesar que as chamadas á sensatez por parte dunha cidadanía en constante reivindicación na busca dun horizonte de honestidade e transparencia.
Por tanto, a pesar da camaleónica mensaxe emitida polos membros do bipartidismo coa finalidade de transmitir unha imaxe de sedución institucional asociada á rexeneración democrática, o certo é, que tan simulada transformación, mais estética que ética ten escaso percorrido, sendo a forza dos feitos quen vén a evidenciar que o bipartidismo corrupto de ningún xeito rexenerará o sistema, pero a repercusión da súa continuidade ademais de acentuar o estado de precariedade prorrogará no tempo unha realidade insustentable. Situación de nula conveniencia para o futuro do país e á que por responsabilidade débese poñer remedio votando nos próximos comicios por opcións alternativas de progreso, capaces de xerar por se mesmo o cambio que por necesario a situación esixe e que tan só a grandeza e o valor do voto confiren.
No hay comentarios:
Publicar un comentario