PUBLICADO EN : Diario de Ferrol; Galicia Confidencial; La Opinión; La Región; Faro de Vigo; Atlántico Diario; Globedia
Cambiar a obsoleta Constitución por outra nova, é unha necesidade tan imperiosa e urxente para o futuro do país, como a necesidade de restablecer ou recompoñer lazos entre cidadanía e política, entre a sociedade e as súas institucións.
A pulsión separatista de Catalunya é exclusiva consecuencia da falta dun proxecto integrador por parte dun Estado que négase a recoñecer a singularidade característica desta comunidade histórica como nación diferenciada, e na súa discrepancia, opta pola intransixencia utilizando a Constitución de forma abusiva e mesmo ameazante para así cernar todo posibilidade integradora, dando persistencia con iso á tradición absolutista española, onde os tic de autoritarismo fanse patentes e os hábitos democráticos cada vez mais escasos.
Reflexo que evidénciase coa renuncia a unha solución política e o protagonismo outorgado ao Tribunal Constitucional, cuxos maxistrados, curiosamente por vínculo de designación manteñen connotación tanto co PP como co PSOE, que .ao cabo son os mesmos que axitando o alarmismo agrúpanse formateando un Pacto de Estado, coa única determinación de xudicializar a vida política, nunha mala versión de como defender a unidade da patria. Circunstancia que investiu o labor da propia Constitución, que podendo ser o mellor instrumento de solución ao problema foi utilizado como molestia, ao non mediar desde orixe nin vontade nin capacidade de solución, e cando os problemas arrástranse perpetuamente as posicións radicalízanse e aflora o peor de cada casa.
Con todo, o verdadeiramente alarmante é a desigualdade institucional no trato conferido ao articulado do marco constitucional, sendo así como mentres que a suposta inobservancia do artigo 155 é interpretada desde o Executivo e a súa órbita como unha ameaza ao estado de dereito e unha afronta ao unidade nacional, tal esixencia é cambiante á hora de requirir idéntica disciplina no relativo ao cumprimento de 23 artigos da Carta Magna, constantemente quebrantados, sen que haxa argumentos que xustifiquen o seu incumprimento , nin fundamento que ampare esta desigualdade, máxime, cando son os propios adaíles do constitucionalismo quen non dubidan en referendar practicas infractoras coa finalidade de impoñer políticas sociais diferentes ás contidas na oficialidade do seu implícito.
Con todo, o verdadeiramente alarmante é a desigualdade institucional no trato conferido ao articulado do marco constitucional, sendo así como mentres que a suposta inobservancia do artigo 155 é interpretada desde o Executivo e a súa órbita como unha ameaza ao estado de dereito e unha afronta ao unidade nacional, tal esixencia é cambiante á hora de requirir idéntica disciplina no relativo ao cumprimento de 23 artigos da Carta Magna, constantemente quebrantados, sen que haxa argumentos que xustifiquen o seu incumprimento , nin fundamento que ampare esta desigualdade, máxime, cando son os propios adaíles do constitucionalismo quen non dubidan en referendar practicas infractoras coa finalidade de impoñer políticas sociais diferentes ás contidas na oficialidade do seu implícito.
Síntoma expositivo que fai cada vez mais evidente a dicotomía entre a Constitución formal e a real, unha contraposición que pon de manifesto que en España mais que existir unha democracia avanzada é a partitocracia quen marca as pautas, facendo que o Estado de Dereito sexa un todo intermitente, sen existencia de síntomas de estabilidade nin de continuidade; por iso é polo que a nosa Constitución cando refire no seu contido que a soberanía nacional reside no pobo, do cal emanan os poderes do Estado, tal referencia sexa meramente testemuñal e totalmente diverxente coa realidade, pois se así fóra, o Estado tería de intervir na economía a favor dos débiles, e dicir de forma diametralmente oposta ao que está a facer nestes momentos, pois mais que nunca, está a intervirse na economía pero en favor da estrutura bancaria e dos poderes fácticos, que en por trato preferente outorgado pasaron a ostentar o verdadeiro control Executivo do país.
Tendo de engadir a iso que o actual réxime constitucional non é de ningún xeito un referente a idealizar, tendo en conta que o seu contido non atende a un proceso constituínte baseado na participación cidadá e na soberanía popular, senón xusto o contrario, ao ser resultado dun pacto de conveniencia entre o aparello franquista e as elites políticas do país para consumar o cambalache de reformar o sistema político sen cambiar o réxime franquista, sometendo a referendo esa constitución de referencia cuxa finalidade foi transfigurar os principios do movemento nacional dando continuidade a elementos estruturais da legalidade política anterior, do mesmo xeito que das persoas que representaban o poder económico e institucional provenientes do vello sistema franquista.
Non sendo de recibo por tanto que con semellante xénese, preténdase seguir xustificando a tempo presente a validez da actual estrutura xurídica do Estado, mediante a aplicación dun instrumento que se algo non tivo en conta na súa elaboración foi precisamente á cidadanía, e tal carencia, deixa baixo mínimos a escasa lexitimidade da actual Constitución dado o seu pernicioso efecto de degradación do espazo institucional e por extensión a todo o sistema democrático.
É por iso, que contra a opinión oficialista, a posición mais sensata sobre a constitución do 78, non é facela prevalecer senón xusto o contrario, pois á marxe do seu lastre orixinal, o certo é que factores como, a hostilidade política, a corrupción , a crise económica e o debate territorial entre outros, esixen un cambio constitucional vía proceso constituínte participativo e democrático, que teña en conta os desexos do pobo soberano.
No hay comentarios:
Publicar un comentario