PUBLICADO 09/02/2013 EN : Diario de Ferrol; Galicia Confidencial; La Opinión; La Región; Atlántico Diario; Globedia
O
grave descontrol na contratación pública, é o verdadeiro detonante de
múltiples ilegalidades, e factor
causante dos cada vez mais reiterados casos de corrupción.
Neste noxo de país, cando a maioría do
sector político soborda empacho
falando de hixiene institucional,
non pense ninguén que os seus membros o
fan co obxecto de destapar transparencia
á súa xestión, todo o contrario, o maquinan coa intención
expresa de enmascarar a impureza
que ocultan tras os turbios
procedementos da contratación pública.
Pois aínda resultando duro de asumir, é
manifesto que tras da Lei de Contratos das Administracións Públicas, ocúltase a
verdadeira lanzadeira do
bombardeo de corrupción que ameaza con
arrasar o país, toda conta, que cando
falamos de corrupción no sector público, non temos de esquivar que á parte do
enriquecemento ilícito dos implicados, a súa afección, repercute negativamente
no investimento, o crecemento económico e o desenvolvemento do país, sendo
España unha mostra evidente de tal afirmación.
A pesar da alarma social xerada pola falta de escrúpulos desta comitiva de corrompidos e
que a proliferación dos seus desenfreos disparou a preocupación cidadá até
converter a corrupción no cuarto
principal problema do país. Aínda
con iso, aquí ninguén se dá por referido, e cando pola súa propia
deriva, a situación debese forzar un
cambio na conduta dos representantes públicos, estes, optan por mirar cara á outro lado sen darse por aludidos mentres proseguen o
ritmo do impropio.
Aquí ninguén se inmuta, por iso, con
todo o que está a caer mantense invariable o grave descontrol na contratación pública. Ese
mal que afecta o conxunto das
administracións, que en se mesmo, é o
verdadeiro detonante das múltiples ilegalidades, e factor causante
dos cada vez mais reiterados
casos de corrupción.
Aspectos tales como o fraccionamento dos contratos
para facilitar a contratación directa, a utilización abusiva da figura do
concurso en lugar da poxa, a falta de xustificación na elección dos procedementos, o outorgamento de falsas urxencias aos
expedientes de obras, a carencia de criterios obxectivos na adxudicación
dos concursos, a ausencia de publicidade e
de libre concorrencia en infinidade de contratos, son
entre outras as prácticas
reiteradas que socavan a credibilidade do sistema e converten
a contratación pública no maior foco de corrupción.
Sendo iso igualmente a causa da
proliferación dunha interminable
relación de procesados políticos
de todo signo e condición, que diariamente toman cabeceira dos titulares de prensa e cuxa erradicación é
farto difícil, por canto os mecanismos de ofensiva non funcionan apropiadamente ao depender o
seu movemento de quen paradoxalmente ocupan os espazos onde se referencia a
corrupción. Extremo que fai entendible
que na loita contra a corrupción política impóñase a manida presunción de inocencia contra
a obrigada dimisión daqueles
cargos electos que por desviación de conduta resultasen formalmente imputados
Cando os estamentos do país desde o marco institucional e a través
da opacidade, proxectan a estendida percepción que a corrupción domina aos mecanismos do mercado, nese
momento, o político coa súa mala praxe
outorgaría carta de natureza ao corruptor , pois
os empresarios involucrados, a pesar do risco
de afrontar un camiño tortuoso,
desviaranse da disciplina legal implicándose na arbitrariedade procedemental. Alternativa forzada pola subsistencia do funcionamento empresarial e non
incorrer no tropezo do estancamento que conduce á extinción da
actividade. Método pouco ortodoxo e totalmente censurable; pero que incuestionablemente, ten como
verdadeiro promotor a unha clase
política, que exerce de tahúr, impondo
participar nunha partida onde se xoga con cartas marcadas.
O retrato da actualidade política non pode ser mais desolador, pero a pesar diso e do empeño dos elementos causantes da situación, temos de afirmar que a corrupción non é inevitable. Pódese limitar, débese controlar, hase de erradicar; e isto ten de ser así, se estamos dispostos a salvar a democracia como capital irrenunciable en atribución ao feito que nos outorga ser os donos do noso destino.
Xa que logo, non debemos conceder mais prórroga a quen esgotaron a confianza dos cidadáns, a quen aproveitaron a función política para
satisfacer as súas propias
finalidades.Nós, a sociedade civil,
temos a chave para impulsar o cambio necesario, e tamén a
responsabilidade de esixir o desaloxo da actividade política de quen perdeu toda confianza
para o estrito control do diñeiro
público e a quen extraviou o
esencial código de conduta
que require a dedicación á cousa
pública.
Por iso que a cidadanía deste país non
debe estar exposta ao contaxio forzado
que supón ter que inhalar o noxento perfume da inmundicia política.
No hay comentarios:
Publicar un comentario