PUBLICADO 18/08/2012 EN : Diario de Ferrol; Galicia Confidencial; La Opinión; Faro de Vigo; La Región; Atlántico Diario; Globedia
Ao parecer hai quen interesadamente se nega a recoñecer que a historia é o prologo do futuro , e por iso a pesar do tempo transcorrido e dos mil avatares históricos intermedios; actualmente, os desencontros sobre a configuración da vertebración viable do Estado seguen sendo suxeito de debate.
Durante
a primeira república de1873, os levantamentos cantonalistas sucedéronse
maiormente por amplas zonas do sur e o
levante español, sendo rechamante a
declaración de independencia do chamado "cantón de Jumilla",
cuxo manifesto ameazante, deixa en
anécdota as mais radicais aspiracións secesionistas que manteñen as actuais formacións nacionalista do Estado. Ao advertir na súa proclama, que os
que se atrevesen descoñecer a súa
autonomía ou traspasar as súas
fronteiras, Jumilla, procedería en consecuencia, defendendo a súa autodeterminación até as últimas
consecuencias, promovendo ao efecto
o xusto desquite, co desafiante anuncio
de non deixar pedra sobre pedra do territorio patrio dos seus invasores .
Aqueles
grotescos episodios da nosa historia
foron causados pola inestabilidade
institucional do momento. Aquel intento
errado de converter o estado
nunha iteración de feudos do
cantolamismo ultralocal, tiña a súa xénese na corrupción intelectual dos seus
propios proxenitores, que non foron outros distintos aos caciques de turno, nun claro afán de
reforzar o seu poder, sen tomar escala que aquel desatino era un despropósito cuxa repercusión traería
unhas consecuencias irreparables como posteriormente veu demostrar a cruenta realidade dos feitos.
Ao
parecer hai quen interesadamente se nega
a recoñecer que a historia é o prologo
do futuro , e por iso a pesar do tempo
transcorrido e dos mil avatares históricos intermedios; actualmente,
os desencontros sobre a
configuración da vertebración viable do
Estado seguen sendo suxeito de debate,
o pano de fondo do escenario
político.
Agora o esperpento da organización espacial
dos municipios, é un reflexo daquel
tempo pretérito, co factor engadido de ter que acrisolarse a estratexias de rendementos da nova orde electoral. Á marxe, tan só
cambiou o esquema de ordenación e a figura
dos operadores, investíndose o
ultra cantonalismo da época polas modernas
fusións corporativas modeladas
nun centralismo impenetrable.
Mentres a representación política, mantén a ineficacia de outrora, retocando tan só pinceladas ao suxeito da súa obediencia.E se onte
naquela república eran súbditos do
caciquismo decimonónico, agora, nesta democracia falsificada, exercen de subordinados,
acatando como autoridade suprema o mandato que
impón a tiranía dos mercados.
Por
iso non debe causarnos nin a mais mínima sorpresa que os únicos que acceden á función pública sen
superar oposición algunha, nin salvar proba de méritos; quen a pesar do tal
contrasenso, non reparan en dirixir
o aspecto máis decisivo nas nosas
vidas, chegado o momento de avaliar o resultados da súa xestión, tenten camuflar as súas
limitacións evadindo toda causa de responsabilidade, pois non temos que despistar
que a súa estratexia estriba en
outorgarlle ao carné militante mais
validez de paridade que o título
universitario de maior rango , para así,
negando a constancia de que non todos valemos para todo, desde o trampolín
da plataforma política, sen estudos ou mal aproveitados, nin cualificación
apropiada e á marxe dos controis debidos
alcanzar o poder supremo para trincar e medrar sen límite.
Tras a garantía de continuidade dese
status de preferencia que goza
o selectivo gremio de favorecidos
que ostentan a gobernabilidade do
municipalismo do país, ocúltase o
extravagante criterio que argumenta este colectivo para fusionar
corporacións locais como método de racionalización de medios e redución de custos. Sendo evidente que tras esa disparatada decisión, mantense oculta a intención de eximir as súas propias
responsabilidades como directos
causantes da precaria situación que
actualmente padecen as entidades locais. Resultando por tanto un atrevemento, que a estas
alturas, despois de trinta e tres anos de admisión continuada da estrutura orgánica de funcionamento, as
consecuencias da ineptitude
política téntense paliar a través
excentricidades de rango
territorial.
O
xiro ou cambio de modelo que se tenta impor
supón un retroceso nos logros alcanzados, unha volta atrás na descentralización, e por
iso, a súa perda de condición como administracións mais próximas ao cidadán, é un aspecto de todo punto inadmisible. A vitalidade e funcionalidade efectiva das entidades
locais mais que modificar as
variables do puzzle de composición,
recomenda unha planificación ordenada
con aproveitamento colectivo de medios e sinerxías dispoñibles, e sobre maneira, elevar a
cualificación da súa conformación
política como fórmula de fortalecemento da súa
potencialidade executiva. A non ser, que optemos por exemplarizar a planta de
reciclaxe e o matadoiro, promovidos no seu día pola Mancomunidade de Municipios
da Ría de Ferrol, pois ao parecer, o novo modelo deseñado é o camiño que leva.
No hay comentarios:
Publicar un comentario