PUBLICADO Diario de Ferrol; sabado,29 de enero del 2011
Se alguén de incógnito e sen arbitrar exhorto, chamase á túa porta para ofrecerche desinteresadamente información detallada sobre a existencia dunha trama política - empresarial, imaxino que en primeiro termo a incredulidade e a desconfianza apropiaríanse da túa persoa e máis que curiosidade por acceder ao contraste de veracidade da oferta, tentarías evadirte e evitar a entrada informativa ao labirinto das andrómenas, non fose resultar, que as hipotéticas vantaxes que che brindaba o coñecemento á identidade dos implicados, transformáranse nun risco irreversible que puxese en serio perigo túa integridade e a dos teus achegados, pois compre non esquecer, que o acceso ás verdades comprometidas adoita resultar altamente perigoso.
O lector, ha interpretar que a abertura desta crónica ten carácter alegórico, pero tamén ten de saber que sen modificar un chisco, sen mover un punto nin unha coma, o seu contido pode converterse nun expoñente empírico dunha realidade contrastable, e tal dualidade non atende a un poder máxico do teclado do articulista, xa que a sorpresa vive na continuidade do tempo, e por iso, paradoxalmente, día se e día tamén, almorzámonos con novos escándalos de corrupción participados pola comitiva de comparsas do delito, que promoven os seus saqueos agachados na impunidade institucional, coa propulsión que lles outorga a disposición dunha credencial electoral, que representa ser a tapadeira por excelencia, para converter a honra en ignominia.
Resulta frustrante, comprobar como co paso do tempo non se afianzaron as boas maneiras nin os hábitos democráticos, entrañando tal circunstancia máis que un freo a condutas desviadas de norma, unha disfuncionalidade de dirección oposta, que estimula as apetencias e voracidade dun amplo sector da clase política, que instalada nas institucións, á parte de adxudicarse unhas prestacións económicas que por excedidas e disparatadas soan a saqueo das arcas públicas, pero por se iso fose pouco, apostan por incrementar seu patrimonio e nivel de vida, a través da posta en práctica de métodos e sistemas discordantes coas pautas que deben presidir o procedemento, funcionamento e bo goberno dunha plataforma común como resultan ser os organismos corporativos públicos .
Está sintomatoloxía, demostra que a transición política quedou a medio camiño, pois nun país, con 30 anos de historia desde o inicio da transición política, se ante a primeira eventualidade económica, o goberno ten de rebaixar o listón das prestacións sociais e situar ao sesenta por cento dos cidadáns por baixo do limiar da pobreza, é evidente que a democracia pola coexistencia coa súa propia antítese e a permisividade dos excesos cometidos, non só decaeu do seu autentico significado, senón que nunca se consolidou.
Polo visto cando cacarexamos paternidade de ter realizado unha transición política exemplarizante, mellor deberiamos estar calados, pois máis que certo, tal asunción é pura vaidade.
Pero a indignación acrecéntase cando descubrimos que o verdadeiro patrón da finxida estabilidade do sistema resulta chamarse cleptocracia, é dicir, unha forma de democracia “sui generis”, cuxo poder executivo e control interventor, recae exclusivamente en suxeitos que fan da actividade política súa alternativa e solución de vida, e tal circunstancia e dependencia, mais que ser remedio contra a corrupción, incentiva ambicións e posibilita a utilización do cargo público para obtención de beneficios persoais.
Por mais que a prosaica elite política, tente proxectar ao exterior un novo look, unha imaxe do noso país como un expoñente de seriedade, modernidade e de progreso, mal que lles pese e gracias a eles, seguimos encaixando á perfección no estereotipo de “Spain is different”, pero agora á parte de propagar a paella, os touros e o flamenco, podemos publicitar os subornos e a corrupción, pois tamén en isto resultamos ser portada exclusiva para Europa.
Sen dubida existen aspectos de contraste ilustrativos para arrogarse a continuidade dentro do argot “different”, pois mentres nunha cidade europea de entre 200 e 500 mil habitantes, poden estar a soldo o alcalde e dous representantes políticos, o verdadeiro poder executivo funcional osténtao un staff directivo de dimensión acorde as necesidades reais, conformado por profesionais nomeados por maioría cualificada dos representantes electorais, coa singularidade que para evitar graos de dependencia política, o período da estancia non é coincidente co ciclo electoral.
Contrariamente no noso pais como non podía ser doutra maneira, a contaxiosa enfermidade da politización excedida das institucións públicas, fai que o partido que accede ao goberno local en solitario ou en coalición, á parte de prodigar a figura da dedicación exclusiva do cargos electos, complete tales excesos, co nomeamento dun tropel de altos cargos e asesores, cuxa lealdade política está por enriba de cualificación ou méritos , e, á vez, establece unha maraña de padroados, unha malla de negociados con plena reserva de nomeamento do seu cadro de persoal. Resultando pois, que nunha cidade media española semellante á do exemplo europeo, son centos os asalariados con dependencia política do partido ou coalición triunfadora electoralmente
A democracia por se mesma non é medicamento contra a corrupción, a solución pasa pola modificación urxente da lexislación en materia, e velar por que súa aplicación á parte de taxativa teña condición de rixidez disciplinaria, e opere como alarma anticipando á entrada en escena de conflitos de intereses e do enriquecemento económico impropio.
Pero as medidas disuasorias ademais de diminuír o monopolio da estrutura política, teñen que afectar aos corruptores potenciais, de tal xeito que ambas partes, pola rigorosidade do novo marco legal e os prexuízos derivados , entendan por adiantado que o risco de detección e sanción é superior aos beneficios acadados .
Mentres isto non aconteza hai corrupción para longo.
No hay comentarios:
Publicar un comentario