PUBLICADO EN : Galicia Confidencial; La Opinión; Globedia
As desavinzas que a crise do coroa virus xerou no seo do Eurogrupo son razón sobrada para reconducir o proxecto europeo, en liña a erradicar cantonalismos e facer prevalecer o interese xeral sobre o particular dos estados membro.
Desde que se desencadeou o coroa virus, Europa lonxe de establecer instrumentos de actuación inmediata para minimizar o impacto do virus na economía e a reparación dos seus efectos, optou por deixar a institución á marxe do interese mancomunado do conxunto sobre o particular dos membros, demostrando con iso unha imaxe de total desunión á hora de establecer criterios globais económicos, políticos, sociais, e sanitarios para o conxunto da Eurozona.
A expansión do Covid-19 no espazo xeopolítico da Unión máis que reforzar a unidade entre os seus membros fixo que cada un optase por un particular “sálvese quen poida”, deixando así sen efecto as directivas tocantes co déficit económico, gasto público, políticas sociais e de sanidade na contorna do denominado Espazo Schengen, ámbito, onde teoricamente debésemos ser un só país máis aló das fronteiras, pero que chegada a hora da verdade tal percepción resultou ser unha entelequia.
Desde os primeiros brotes da pandemia evidenciouse que o actual goberno da UE con Ursula von der Leyen á fronte, non cambiou o seu guión dos últimos tempos, mantendo contra vento e marea a pauta da Europa das dúas velocidades. é dicir, a dun núcleo duro de países fortes que circulen a velocidade distinta do resto dos membros, e tal circunstancia fai que os países ricos do norte posiciónense contra a aspiración das nacións do sur, que encabezadas por España e Italia, demandan un novo Plan Marshall coa creación de bonos de estado denominados coronabonos. como solución efectiva para os efectos inducidos pola epidemia.
As actuais diverxencias poñen de manifesto que en países con realidades económicas heteroxéneas é impropio manter unha unidade monetaria, se esta, non vén acompañada da fusión política e a uniformidade compensada da súa estrutura produtiva e social.
Sendo aí onde en gran parte radica a orixe e a causa da desavinza sistémica, pois queda visto que a alianza de veciñanza que caracteriza a relación entre estados membro, é en se mesmo un artificio que tan só favorece a potencialidade dos países máis podentes, xerando inestabilidade nos membros societarios peor situados, ao acentuar a súa carestía e convertelos en fácil presa da voracidade dos mercados especulativos, quen, son dados a cazar elixindo as presas máis débiles en safaris onde as mandas andan dispersas como é o caso.
O plan de choque de medio billón de Euros aprobado in extremis este xoves santo polos ministros de Economía e Finanzas da UE para paliar os efectos do coronavirus, por máis que se tente vender como unha vitoria, en nada fai variar as discrepancias entre ambos os bloques, proba diso é que o seu texto non establece condicionalidade macroeconómica nas liñas de crédito, como tampouco fai mención algunha á emisión de coronabonos para a fase de recuperación
É por tanto unha forma ambigua de saír do paso, sen previsión concreta do obrigado Plan de Reconstrución, para o que non existe deseño nin contía estimada e moito menos a mínima determinación para pagalo con débeda conxunta; podendo dicirse por tanto que se mantén a fractura entre o Norte e o Sur, e que o pactado polo Eurogrupo non pasa de ser unha tregua coa que encubrir a disensión, un artificio para dilatar de momento a toma de decisións sobre os asuntos máis complexos que seguen sendo materia de discordia, e que máis pronto que tarde auguran novas friccións.
Todo isto non é nada novo, senón unha constante xenérica con vixencia formal no marco da Unión desde a aprobación do Tratado de Maastricht; a gran farsa do proxecto europeo co que se nos tenta facer tragar coa viabilidade dunha unión monetaria sen integración fiscal e orzamentaria, aínda cando os iterados fracasos das súas crises que acentuaron as desigualdades entre países fixéronse máis patentes e os desequilibrios máis notorios; coa negativa dos países acredores a establecer medidas redistributivas de reparación das desigualdades creadas, tendo de engadir a iso o seu rexeitamento de mutualización do risco.
A desatinada regulación monetaria, a súa disparidade xenuína e unha desastrosa gobernanza, converteu a casa común dunha comunidade económica, nunha timba de pouca sonada onde se prodiga a xogada ao EuroPocker
No hay comentarios:
Publicar un comentario