14 mar 2020

Eureka, Fene existe!

PUBLICADO EN :  Galicia Confidencial; La Opinión; Globedia


O deixamento político por Navantia Fene,  faise aínda  máis notorio ao comprobar  como  os partidos que en véspera electoral proclámanse  valedores  do estaleiro, son os mesmos que se inhibiron  diante a servidume  que a traza  da Rolda Oeste induciu no seu espazo funcional.

En Fene e o seu  hinterland cada vez que se aveciñan  novos comicios vémonos irrompidos  polo frenético interese que mostran  os grupos  políticos en articular solucións  de futuro para  o sector  naval; pero o chocante é  que tras 35 anos repetindo idéntico simulacro non se percibe reactivación respecto diso, máis ben ao contrario, acentúase a deterioración.

 Polo menos iso é o que vén indicar a situación do estaleiro de Fene, que leva unha infinidade de anos  sen que  as súas bancadas soporten quilla algunha  e cunha  carteira de pedidos a cero de contratación  no que ao naval refírese.

Considerando a circunstancias extremas que padece a factoría, cunha ocupación en proceso de extinción e sen expectativas de futuro,  todo  orienta a pensar  que á marxe de  imposturas,  non existe nin vontade política, nin interese algún en rescatar a actividade da factoría  ao mercado de contratación naval convencional como única alternativa viable para frear o incerto futuro do sector de persistir a actual tesitura.

A aparente preocupación polo estaleiro que ante os comicios  tentan vendernos os membros da clase política  non pasa de ser unha parodia, pois a  decisión  de dilapidar  o sector foi parte do Decreto de Reconversión Naval  que se tentou xustificar aducindo  a  dramática situación do sector en España, cando a verdadeira realidade non era outra, que a aceptación en cuberto das condicións de inferioridade impostas polos membros do club europeo á nosa industria naval no transcurso da negociación de adhesión do país á Comunidade Europea, ao só obxecto de suprimir a competencia española en vantaxe e defensa das súas propias factorías navais.

A firma daquel "tratado de subordinación" cuxo acta foi referendada o 12 de xuño de 1985, foi o principio do fin do sector naval; pois aínda cando os seus  paladíns defendían  que a culminación dos  axustes previstos  era a táboa de salvación do gremio e a garantía de  sobrevivencia no ámbito da competencia internacional, o certo foi que aqueles prognósticos tiveron a máis contundente réplica  na situación que desde entón vive o estaleiro de Fene.

 É por iso  que xulgando o facer político que nos conduciu a tan negativo balance, evidénciase que no contexto de tan dilatado  periplo, os grupos políticos (PP - PSOE)  alternantes no poder executivo, lonxe de defender   a relevancia estratéxica do sector naval xenuíno  diante as institucións comunitarias, tragaron coas súas imposicións  aínda sendo de todo punto  inaceptables.

A negativa da representación  política   a forzar  a  flexibilización das lesivas directivas de acompañamento, fixo que a Comisión Europea máis que sensibilizarse coa situación mantivese por única finalidade restrinxir á mínima expresión  a capacidade produtiva do sector naval español, impedindo con iso  o  cambio necesario, para que o sector recuperase o espazo vital perdido e puidese  así competir en pé de igualdade no mercado  mundial da construción naval.

Pero se iso  non fose impedimento dabondo, a  despreocupación política polo futuro do estaleiro de Fene agrávase  en maior medida por unha decisión  anacrónica  que afecta no substancial ao marco territorial da factoría, sen reacción  nin obxección  algunha deses partidos  que resucitan  do seu letargo en vésperas das eleccións  para erixirse en defensores  do naval pero que coa súa tácita complicidade demostran non  decatarse do que está a ocorrer.

Cando a Xunta de Galicia dá luz verde ao Plan Sectorial dá   Rede Viaria comarcal da Axencia Galega de Infraestruturas,  no seu contido concreta o trazado da Rolda  Oeste do  Concello de Fene;  cuxos 900 metros iniciais  discorren   polo interior do estaleiro, e cuxa execución reportará valor engadido ao mesmo ao quedar favorecido o seu emprazamento cunha conexión directa coa AP-9 (Autoestrada do Atlántico ); un efectivo nexo de comunicación que virá  incrementar as  potencialidades deste  enclave industrial.

Pero non todas son vantaxes, pois  máis aló do  propio  ancho da  traza  viaria, establécese unha zona  de servidume  cuxa  repercusión espacial no ámbito do estaleiro alcanza os 135000 m2,   deixando fóra  de ordenación instalacións e edificios existentes, á vez  de limitar  futuros aproveitamentos urbanísticos de actuais zonas  ociosas. 

Unha desmedida  afección  que por operativa funcional  e necesidades expansivas  da  factoría, debeu  ser restrinxida   en influencia acorde a formulacións integradoras e  de maior coherencia espacial.

Pois a diminución dun 14% na utilidade do solo  industrial  do recinto fabril por afectar a ámbitos funcionais vitais para o desenvolvemento da actividade, impiden manter  a súa función dinamizadora e con iso a condición de enclave industrial de referencia, pero tal circunstancia  non parece preocupar o máis mínimo  a quen  non desaproveita a oportunidade dos comicios  para camuflar  a súa indolencia  como unha activo electoral. 


Ao fío do exposto, está a situación como para confiar electoralmente  neles !

No hay comentarios:

Publicar un comentario