PUBLICADO EN : Galicia Confidencial; La Opinión; La Región; Faro de Vigo; Atlántico Diario; Globedia
Insistir en dar visos de autenticidade á separación de poderes e á independencia do poder xudicial, resulta un completo anacronismo, especialmente, cando os propios xuíces en adecuación ao seu nomeamento son apareados politicamente como conservadores ou progresistas.
Segundo refire a Constitución, o Consello Xeral do Poder Xudicial ( CGPJ) é o órgano de goberno do Poder Xudicial, engadindo respecto diso que a súa principal función é velar pola garantía da independencia dos xuíces e maxistrados fronte aos demais poderes do Estado.
Insistir en dar visos de autenticidade á separación de poderes e á independencia do poder xudicial, resulta un completo anacronismo, especialmente, cando os propios xuíces en adecuación ao seu nomeamento son apareados politicamente como conservadores ou progresistas.
Segundo refire a Constitución, o Consello Xeral do Poder Xudicial ( CGPJ) é o órgano de goberno do Poder Xudicial, engadindo respecto diso que a súa principal función é velar pola garantía da independencia dos xuíces e maxistrados fronte aos demais poderes do Estado.
Interpretado o contido tal cal consta na súa redacción,
non parece ofrecer dúbida algunha a súa finalidade e labores con respecto a a
formulación da separación de poderes, que posibilite que cada un dos tres
poderes do Estado (executivo, lexislativo e xudicial) dispoña da necesaria
independencia para poder garantir o control dos uns polos outros, de tal xeito,
que imparcialmente o poder xudicial sen ataduras políticas, chegado o caso,
poida defender á cidadanía fronte as arbitrariedades dos seus gobernantes.
Pero o que aquí está a ocorrer difire nos substancial de
tal interpretación, pois como vén sendo usual os escasos aspectos positivos que
os lexisladores constituíntes incorporaron á Carta Magna do 78, ao primeiro de
vez foron modificados politicamente cara á peor das súas versións , e así,
cando para garantir a independencia do órgano de autogoberno interno do Poder
Xudicial establecíase no seu implícito que dos vinte vocais a elixir para a súa
conformación tan só oito xuristas de recoñecido prestixio serían seleccionados
en iguais partes polo Congreso e o Senado; mentres blindaba toda interferencia
política sobre o nomeamento dos doce xuíces restantes.
Aínda así, a pesar que a primeira Lei Orgánica do Poder
Xudicial da etapa constitucional, establecía que os membros da cota restante, é
dicir - os doce vocais xuíces- serían elixidos por todos os Maxistrados e
Xuíces que se atopasen en servizo activo, mediante voto persoal, igual, directo
e segredo, e por tanto sen intervención dun só político, o certo foi que a
aplicación de tal modalidade tivo un curto percorrido, pois aínda sendo
expresión xenuína dun auténtico Estado de Dereito tal aplicación non durou máis
de cinco anos, e todo porque o carácter totalitario da maioría dos nosos
políticos nunca puido soportar a función dun poder xudicial independente nin o
imperio da lei aplicada nos seus xustos termos.
Iso foi o que motivou que o órgano de goberno da
Xudicatura vise alterada a elección dos vogais xudiciais a través dos xuíces,
por un sistema de elección parlamentaria en consonancia coa reforma da lei orgánica
de referencia levada a termino polo PSOE en 1985. O que supuxo un asalto
político ao poder xudicial coa finalidade de poder interferir de cheo na súa
estrutura, mediante a designación dos vogais que puidesen resultar afíns, e así
controlar o órgano de goberno do estamento xudicial, os nomeamentos xudiciais e
as competencias relativas á responsabilidade disciplinaria e estatuto
profesional de Xuíces e Maxistrados.
A pesar da súa incoherencia, o Tribunal Constitucional
validou vía sentencia o contido da referida reforma establecendo como excepción
matices restritivos sobre intercambio de cotas partidistas e repartición de
vogalías xudiciais entre os distintos partidos políticos; salvagarda que en
absoluto foi tida en conta como evidencia o feito que desde a súa entrada en
vigor a composición dos sucesivos Consellos do Poder Xudicial, a designación
política dos seus membros estivo baseada no mercadeo de cotas partidistas en
aberta transgresión cos preceptos da propia Constitución, unha actitude que
delata o nulo respecto pola mesma dunha clase política de dubidoso talante
democrático; sendo cómplices de tal ignominia pola súa probada implicación as
formacións políticas PP, PSOE, PNV, CIU, e EU.
Por iso cando como
consecuencia dunha odisea de trinta e tres anos de mangoneo e desvarío
político, temos a España situada á cola dos países da Unión en independencia
xudicial, co agravante engadido de desatender de forma reiterada as indicacións
do Consello de Europa sobre a obrigada corrección de condutas no Parlamento
para que calquera reforma da Xustiza acoutase a intromisión política e
favorecese o cumprimento do Estado de Dereito.
Á vista dos
repetidos incumprimentos e inobservancias, non cabe outra que aliñarse coas
esixencias da administración europea pois as autoridades políticas duns Estado
membros tales como o seu Parlamento ou o Poder Executivo, por salvagarda das
garantías democráticas non deben participar a efecto algún en ningunha fase do
proceso de selección do órgano de goberno dos xuíces.
Non sendo de recibo por hixiene xurídica que un poder
político implicado na corrupción ata a medula confírase así mesmo atribucións e
competencias para a elección do órgano de goberno do Poder Xudicial, non
cabendo outra vía por rexeneración democrática que reconducir a orixe a
situación deixando sen efecto as actuais normas de aplicación e transferindo o
labor electivo da totalidade dos membros do órgano colexiado aos propios xuíces
e maxistrados
Mentres tal esixencia non se faga efectiva, folga dicir
que todo o relacionado coa xustiza seguirá a ser pouco serio
No hay comentarios:
Publicar un comentario